Na skuteczność reklamy wpływa wiele czynników. Niezaprzeczalnie jednym z nich jest zatrudnianie w kampanii reklamowej znanych aktorów, muzyków czy innych znanych osobistości. Reklamodawcy coraz częściej zatrudniają sławne osoby do reklam ich produktów czy usług. Nie trudno znaleźć odpowiedź na pytanie dlaczego tak się dzieję. Przede wszystkim dlatego, że są to znane twarze, które społeczeństwo dobrze zna. Innym powodem jest to, że znany, poważany aktor kojarzy się z prestiżem, tym samym produkt przez niego reklamowany również zaczyna wydawać nam się prestiżowy. Z pewnością pionierem w angażowaniu gwiazd w swoje kampanie są banki. Zapoczątkowany trend spowodował to, że banki prześcigają się w zatrudnianiu sław. Już nawet nie wystarczy jedna znana osoba, przykładem jest ING Bank Śląski. W jego najnowszych reklamach występuję dwóch znanych aktorów - Marek Kondrat i Jacek Braciak.
Wyżej już wymieniony Marek Kondrat stał się już wizytówką dla ING Banku, mało tego - nie tylko występuję w kampaniach reklamowych, ale również zajmuję się szkoleniami i doradztwem. Inne banki nie pozostają w tyle. Bank Millenium większości dzisiaj kojarzy się z Hubertem Urbańskim, a PKO BP zatrudniło niedawno Szymona Majewskiego. Zabawna kampania z udziałem znanego showmana na pewno wpłynie pozytywnie na wizerunek banku.
Gwiazdy występują nie tylko w reklamach banków. Wiele aktorek staję się twarzą marek kosmetyków czy szamponów do włosów. Odbiorcy widząc, że największe światowe gwiazdy używają tych produktów, też chcą je mieć. Piękna, idealnie wręcz wyglądająca aktorka używająca danego kosmetyku, powoduję że my tez chcemy go mieć, aby wyglądać tak dobrze jak ona.
Nie wszyscy jednak reklamują luksusowe marki, przykładem może być tu Katarzyna Cichopek od pewnego czasu reklamująca tabletki na odchudzanie, czy Teresa Lipowska rekomendująca klej do protez...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz