Prawie każdy z nas posiada konto na tym słynnym portalu społecznościowym, podobnie jak w USA. Facebook trzyma już w garści prawie 1/3 całego rynku reklamy USA typu display, mając na koncie 346,4 miliarda impresji w pierwszym kwartale 2011r.
Reklama display jest jednym z najczęściej używanych rodzajów reklamy internetowej.
Badania jakie przeprowadziło comScore wskazują, że Facebook kontroluje w tej chwili 31,2% rynku reklamy display w Internecie. W poprzednim kwartale ta wartość wynosiła 25,9%, zatem wzrost wydaje się być dość duży, a w porównaniu z pierwszym kwartałem 2010 jest wręcz szokujący. W 1 kwartale 2010 Facebook miał zaledwie 15,6 procenta udziałów w tym segmencie rynku.
Całkowita liczba impresji w pierwszym kwartale 2011 na rynku amerykańskim wyniosła 1,1 biliona. Największym konkurentem Facebooka jest w tej chwili Yahoo, które emituje 10,1 procenta reklam display w USA. Będące relatywnie nowe w tym sektorze Google, ma 2,5 procenta udziałów w rynku.
Dominacja serwisu Marka Zuckerberga szybko została zmonetyzowana: stawki za reklamy na największym na świecie serwisie społecznościowym wzrosły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz