niedziela, 1 maja 2011

Beastie Boys. Za dwa dni premiera ich nowej płyty, którą od tygodnia można słuchać on-line

Za darmo i legalnie. Inicjatywa wyszła od zespołu. Oficjalnie wrzucili cały album do internetu (link w tekście)Odważne posunięcie? Tak. Dlaczego to zrobili? Bo niedokończona wersja nowej produkcji wyciekła do sieci. Ale czy to wystarczający powód?
The Beastie Boys - Adam Horovitz, Adam Yauch and Michael Diamond. fot. WikiLaurent, wikipedia
Do promocji nowej płyty -The Hot Sauce Committee pt 2, która jak mówią ma być hołdem dla imprez z lat 80. uruchomili ciekawą kampanię. Przed wyciekiem, dwa tygodnie temu zaczęli wrzucać na YouTube krótkie teasery nowych piosenek, ale to żadna nowość i praktycznie znikoma oglądalność. Dopiero opublikowany tydzień temu półgodzinny film staje się hitem. Zaczyna się oczywiście dziką imprezą, z której trzeba wychodzić na kolanach, później jest włamanie do sklepu żeby ukraść trochę piwa a dalej ogólnie rzecz biorąc rozróba na ulicy, narkotyki, etc.

Mieszkanie, z którego bohaterowie na początku wypełzają to mieszkanie z teledysku do piosenki z 86. roku Fight For You Rights. Słychać ją w tle otwierającej sceny, bohaterowie są tak samo ubrani jak w tamtym klipie. Wtedy włamali się na imprezę nerdów, dzisiaj (w 25 letni jubileusz zespołu) z niej uciekają. Wszystko utrzymane w konwencji lat 80. Zaskakuje nawet brak jakości HD, co teraz jest niemal standardem. Nawiązanie jest wręcz genialne. W filmie zagrały gwiazdy kina takie jak Susan Sarandon, Elijah Wood, Will Ferrell, Jack Black, Seth Rogen, Steve Buscemie i Kirsten Dunst. Aktorzy wcielili się w członków zespołu Beastie Boys, natomiast sami muzycy zagrali policjantów.

Film poprzedzony był teaserem (dla odmiany w HD), który wyszedł na YouTube początkiem kwietnia. Do teraz uzyskał 2,7 miliona odsłon.

.

Niedawno wrzucili też ponad czterdziestominutowe video, przedstawiające... pustą halę koszykarską Madison Square Garden, na której maskotka drużyny - duży goryl puszcza piosenki z nowego albumu.

Dzisiaj posiadanie płyty jakiegoś wykonawcy niekoniecznie musi równać się z jej zakupem. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki tytuł płyty, wykonawcę i praktycznie od razu dostajemy link do pobrania albumu zupełnie za darmo. To jest kradzież, ale tak czy inaczej cała masa ludzi ściąga. Z tego powodu zespoły coraz mniejsze zyski czerpią ze sprzedaży. Bo jak sprzedać komuś coś, co już zdobył za darmo? Dlatego co więksi artyści tworzą interesujące, kreatywne kampanie korzystając z całego potencjału nośników. Dzisiaj nie wystarczy dać słuchaczowi zestaw piosenek, żeby zachęcić go do kupna. Musi dostać coś więcej, co podziała na jego emocje. Tak robią Beastie Boys, tak robi Lady Gaga, o czym pisałem wczoraj.

Nowy krążek trafił do przedsprzedaży na Amazon oraz iTunes. Cena 9,99$. Płyta pierwotnie miała ukazać się pod nazwą The Hot Sauce Committee pt 1 w 2009 roku. Jednak w trakcie pracy nad nią, u jednego z członków zespołu - Adama "Yauch" wykryto raka ślinianki. Grupa odwołała koncerty i premierę albumu. Sam Adam poddał się operacji usunięcia nowotworu, po czym wyjechał do Indii leczyć się u tybetańskiego lekarza, który zalecił mu przejść na... weganizm, co uczynił.

Płyty można posłuchać tutaj: http://hotsaucecommittee.com/Beastie Boys to kultowy zespół, znany między innymi z przebojów Sabotage, czy Intergalactic. W roku 2007 wystąpili na Open'er Festival w Gdyni dając dwa koncerty. Promowali wtedy płytę The Mix Up, która była hołdem dla seriali policyjnych z lat 70.

Brak komentarzy: