Przede wszystkim to grupa docelowa, czyli czytelnicy do których chcemy aby nasza reklama trafiła. Zazwyczaj są to i mężczyźni, i kobiety w różnym wieku o różnym statusie majątkowym, wykształceniu, miejscu zamieszkania i zainteresowaniach. Ta różnorodność pozwala nam zaproponować każdorazowo medium idealnie dostosowane do potrzeb reklamodawców. W Polsce prym wiodą magazyny tj. "Elle", "Playboy", "Twój Styl", "Logo", "Pani", "Men's Health".
PLAYBOY pierwszy magazyn dla mężczyzn wydawany w od 1992 roku.
CKM pierwszy polski miesięcznik dla mężczyzn (powstał w 1998 roku).
COSMOPOLITAN pierwszy tytuł dla młodych kobiet podejmujący odważne tematy (od 1997 r.)
SHAPE zachęca kobiety do aktywnego trybu życia i dbałości o ciało i ducha (od 2000 r.)
VOYAGE pierwszy magazyn o podróżach (w wydawnictwie od 2002 r.)
JOY magazyn luksusowy dla kobiet, które poszukują rozrywki i radości życia (od 2006 r.)
HOT MODA & SHOPPING najlepszy tytuł shoppingowy w kraju.
W rocznym już magazynie "Haper's Bazaar" dowiadujemy się, iż cennik na rok 2014 oscyluje między 45tys a 114 tys. Wszystko zależne jest od strony, wielkości i położenia reklamy. Lecz to nie wszystko, pamiętajmy o dopłatach np. reklama obok wybranej strony redakcyjnej (placement kontekst) + 15% dopłaty, advertorial + 15% dopłaty ( reklama tekstowa. Zazwyczaj taka forma reklamy, w nagłówku lub stopce strony jest wyraźnie opisana. Na przykład, że jest to artykuł promocyjny lub artykuł reklamowy. ) a także podatek VAT 23%.
"Playboy" zaś podaje już dokładne parametry swoich czytelników co ułatwia nam niesamowicie pracę.
Płeć: | mężczyzna (85% Czytelników) |
Wiek: | 20 – 40 lat |
Wykształcenie: | średnie i wyższe (72%) |
Dochód w gospodarstwie domowym: | 3 500 PLN+ |
Miejsce zamieszkania: | miasto 100 tys.+ |
Źródło: PBC, A Millward Brown, CCS, I – V 2013, GC: Czytelnicy Playboy n=375
Tutaj ceny już aż tak bardzo nie szokują bo mieszczą się między 16 tys a 94 tys.
Tutaj ceny już aż tak bardzo nie szokują bo mieszczą się między 16 tys a 94 tys.
Lecz mimo wszystko największy prym wiodą teraz magazyny sportowe, fit i dietetyczne.
Czytelnicy "Shape"
Płeć: | kobieta (94% Czytelników) |
Wiek: | 20 – 35 lat |
Wykształcenie: | wyższe (72%) |
Dochód w gospodarstwie domowym: | 4 000 PLN+ |
Miejsce zamieszkania: | miasto 100 tys.+ |
ŹrŹródło: PBC, A Millward Brown, CCS, I – V 2013, GC: Czytelnicy Shape n=117
Gdy już dochodzi do transakcji musimy zapoznać się ze specyfikacją techniczną oraz regulaminem, który przedstawia nam firma.
A potem już tylko zostaje nam cieszyć się naszą reklamą.
Natalia Szoltysek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz