marketingowy.org.pl
Do osiągnięcia sukcesu w reklamie nie potrzebne są specjalne umiejętności, predyspozycje, czy dyplom ukończenia renomowanej uczelni, bo przecież każdy może zostać specem od marketingu. Czy na pewno?
Wiele osób uderza się
teraz w głowę, patrząc z niedowierzaniem. Jednak są pewne
wytyczne umożliwiające duży zysk nawet zwykłym laikom, którzy o
reklamie mają niewielkie pojęcie. Nie wierzysz? Spróbuję cię
przekonać, dzięki zastosowaniu 5 krótkich zasad.
1) Prostota
Prostota, nie skąpstwo
szacunek budzi, czyli
w
oparciu o minimalizm można najszybciej dotrzeć do odbiorcy. Nie
wymagamy poświęcenia, dużego nakładu czasu – krótko, a
sensownie – najlepiej przy pomocy chwytliwego hasła, sloganu łatwo
zapadającego w pamięć.
2) Czas
Czas nie tylko leczy razy, pozwala również na zastanowienie - nad
tym jak bardzo potrzebujemy danego produktu i jak okropne nasze życie
będzie bez jego posiadania. Jednak czy ktoś kiedykolwiek tęsknił
za reklamą? Oczywiście, że nie.
Zatem – działajmy zdecydowanie, konkretnie. Nie możemy pozwolić
odbiorcy na chwilę wytchnienia, ponieważ ryzyko, że może
zrezygnować z oferowanego przez nas produktu jest zbyt duże i
niepotrzebne. Liczy się jak najdłuższe zatrzymanie i podtrzymanie
uwagi, ale nie nachalne nakłanianie, wszystko z rozsądkiem.
3) Atrakcyjność
Zapominamy przez chwilę o tym, że jeśli nasza reklama zostanie
pomyślnie przyjęta, będziemy mogli kupić złote góry, żona
wpadnie w zachwyt i w nagrodę upiecze ulubiony schab ze śliwkami z
przepisu cioci Krysi.
Tutaj liczy się odbiorca i jego korzyści z proponowanej przez nas
reklamy. Co może osiągnąć? Jak bardzo produkt jest mu potrzebny?
Ile kilogramów i zmarszczek zniknie z tej pomarszczonej i starej
skóry? To wszystko powinna pokazać i uświadomić reklama.
Oczywiście w prosty sposób, tak aby klient nie musiał się głowić
- jak te kilogramy znikną, czy porwą je kosmici, czy tłuszcz
zostanie rozpuszczony przez silny środek żrący. Jedno jest pewne
jego życie będzie lepsze, piękniejsze i bardziej różowe.
4) Wizja
W tym punkcie
przeobrażamy się w swego rodzaju jasnowidza, wizjonera, którego
zadaniem jest uchronienie swojego dobra przed zasadzkami przyszłości.
Jest to wybieganie w przyszłość, jak reklama wpłynie na dany
ośrodek nie tylko w teraźniejszość, ale także po jej emisji.
Musimy być przygotowani i zapobiegliwi, aby po zakończeniu reklamy
uwaga odbiorcy była w dalszym ciągu skupiona na produkcie. Przecież
nikt nie chce zejść ze świecznika i odejść w cień zaraz po
wielkiej wiktorii.
5) Wiara
Pisząc o wierze nie mam
na myśli wiary w siły nadprzyrodzone, Boga, tudzież lepsze jutro.
Chociaż nie zaprzeczę, że nie są one istotne również w
przypadku reklamy. Wiara w siebie, swój sukces, autosugestia często
ma niewyobrażalne znaczenie i potrafi wiele zdziałać. Co prawda
sama w sobie niewiele pomoże, ale dzięki jej obecności możemy
naprawdę wiele zyskać. Jeżeli my – sprzedawcy - nie uwierzymy w
cudowne właściwości proponowanego produktu, nie zostanie on przez
nas sprzedany, bo nie uwierzą w nie również odbiorcy reklamy.
Mama zawsze
powtarzała, że jesteś przystojny, śliczny i wyjątkowy, chociaż
w rzeczywistości często było zupełnie inaczej. Podobnie zasady
obowiązują w przypadku reklamy.
Pamiętaj, więc że
proponowany przez ciebie produkt jest najlepszy na świecie, a ty
jesteś cudowny wynalazcą złotego środka na jego sprzedasz.
Tak jak napisałam we
wstępie, przedstawiam ci 5 zasad. Nie
gwarantuję, że dzięki nim w okamgnieniu osiągniesz sukces i
staniesz się milionerem. Jednak stosowanie ich może ci w tym pomóc.
Zatem korzystaj do woli albo wyrzuć te brednie do czarnego,
głębokiego dołu z napisem – przeczytane, zapomniane. Decyzję
pozostawiam tobie, w końcu jesteś panem swojego losu. Ja z całego
serca już życzę sukcesu i trzymam kciuki za jego powodzenie.
1 komentarz:
Ciekawy artykuł... Ale jak chce się być ekspertem od reklamy, to na pewno też warto zerknąć sobie w takie artykuły, jak https://funkymedia.pl/marketing/seo/dostosowywanie-tresci-do-ip-uzytkownika-john-mueller-odpowiada-czy-takie-praktyki-szkodza-seo . Bo w takich miejscach też sporo się pisze na temat tego - jakie praktyki mogą przykładowo szkodzić seo?
Prześlij komentarz