środa, 25 maja 2011

Samochody oryginalnie


Nawet najlepszy produkt można skazać na porażkę przez nudną i niczym nie wyróżniającą się reklamę. Samochody również mają swój szablon reklamowy. Na szczęście, nie wszyscy z niego korzystają.

Kobieta lub mężczyzna jedzie przez miasto. Za okien wspaniałe widoki, ludzie oglądają się za samochodem. W tle nastrojowa muzyka a lektor spokojnym głosem zapewnia nas, że właśnie to jeżdżące cudo sprawi, że nasze życie stanie się idealne. Samochód za którym oglądają się wszystkie kobiety? Mężczyzno musisz go mieć! Problemy z parkowaniem? Najnowszy czujnik parkowania rozwiąże wszystkie twoje problemy. Duża rodzina? Częste wyjazdy? Nowy przestronny model sprawi, że zapomnisz co to kłopoty podczas jeżdżenia! Miło, przyjemnie...ale nudno. Oczywiście, samochody są produktem, którego nie kupujemy pod wpływem chwili i przypływu emocji. Chcemy Wiedzieć to wszystko co skrupulatnie i zachęcająco wymieni nam lektor. Chętnie dowiemy się o możliwości spłacania rat i jaką gwarancję dostaniemy. W większości reklam te informacje dostaniemy.

A teraz dobre wieści: nie we wszystkich! Dla tych, którzy cenią sobie pomysłowość producenci reklam pokazują, że stać ich na więcej.

Samochód po indyjsku




Chociaż reklama ma już swoje lata, większość ludzi nadal ją pamięta. Zafascynowany Hindus postanawia zmienić swój samochód w jeden z modeli Peugeota. Nie robi tego oczywiście w normalny sposób. Żeby zmienić samochód używa: młotka, słonia czy spawarki. Okoliczne mury również się przydają. Kiedy samochód przybierze już zamierzony kształt, można mówić o sukcesie. Jest prestiż, jest satysfakcja, jest zazdrość. Reklama sama mówi "zrobią dla niego wszystko" bez zbędnego lektora. Zachęca? Możliwe. Przyciąga uwagę? Z pewnością.

Cicho i skutecznie




Reklama w której pozornie nic się nie dzieje. Końcówka jednak zdecydowanie zaskakuje. Ale od początku. Mężczyzna uprawiający jogging zauważa zaparkowaną na poboczu Toyotę. Wyraźnie zaciekawiony podchodzi aby obejrzeć ją z bliska. A tu niespodzianka. Samochód okazuje się jedynie atrapą. W dodatku nie byle jaką, ponieważ ustawiona jest jako pułapka. Ale najciekawsze jeszcze przed nami. Pułapka ustawiona jest przez potwora z jeziora, co zdecydowanie pozostawia oglądającego w lekkim szoku. Nawet poprawia atrapę. No cóż...the irresistible Vios. You'll want it.


Prosto z NYP
D




Reklama, której początek sugeruję trailer nowej gry komputerowej czy amerykańskiego filmu akcji. Nic bardziej mylnego. Pościg za nowym Fordem Mustangiem urządzili sobie...policjanci. Chociaż mężczyzna, który jest właścicielem odebranego samochodu ma już najwyraźniej dość, panowie funkcjonariusze zbyt dobrze się bawią aby się nim zająć.
Zdecydowanie bardziej dynamiczna od pozostałych, zapada w pamięć głównie przez zaskoczenie i humor.

Bądź jak Slash




Grasz jak Slash? Chcesz grać jak Slash? Więc musisz mieć odpowiedni system audio. Reklama pozornie nic w sobie nie ma. Jednak gwiazda, która robi to, za co ją uwielbiają a nie recytuje, że X jest najlepsze - zdecydowanie na plus. Nawet jeżeli nie ma nic wspólnego z głównym produktem, a jedynie jego częścią.


To tylko kilka z wielu dobrych pomysłów. Warto się więc zastanowić, czy zamiast stosować znane już wszystkim metody, nie lepiej zrobić coś naprawdę fajnego. Dla wszystkich.

Brak komentarzy: