niedziela, 10 maja 2015

Tylko opakowanie vs. aż opakowanie

Nie od dzisiaj wiadomo, że kupujemy oczami. Jednym z instrumentów, jakie mają do dyspozycji marketingowcy, aby nas wizualnie uwieść jest opakowanie. Niby banalna rzecz, lecz niektórzy projektanci potrafią z tej małostkowej sprawy wyczarować prawdziwe dzieło sztuki. Niektóre opakowania są tylko opakowaniami (wiadomo, disajnerskie projekty wiążą się z dodatkowymi kosztami), inne są aż opakowaniami. 

Na czym polega ta subtelna różnica? Zaraz się przekonacie!

Chciałabym kiedyś móc zobaczyć w polskiej telewizji spot reklamowy, w którym lektor będzie zachwalał swój produkt „już teraz w zupełnie nowym opakowaniu”, które naprawdę będzie zupełnie nowe. W dzisiejszych czasach zażartej walki konkurencyjnej, opakowanie przestało jedynie chronić towar przed ewentualnymi uszkodzeniami podczas transportu. Jest to narzędzie stymulujące popyt, aktywizujące zainteresowanie konsumentów danym produktem. Każdy wie, że opakowanie jest sposobem na identyfikację produktu, odróżnienia go od reszty, ale również wyróżnienia spośród propozycji konkurentów. 

Zapraszam do mojej top-listy 15 najbardziej pomysłowych opakowań. Oczywiście, to tylko kilka perełek w całym morzu naprawdę imponujących pomysłów. 

1. Guma do żucia Trident



2. Sok Gloji


3. Ciasteczka piekarni Thelma's



4. Soki owocowe w kartoniku (projekt: Naoto Fukasawa)



5. Herbata Green Berry Tea



6. Miód Made By Bees



7. Słuchawki Note



8. Nike Air



9. Fit Buns High Protein Bread



10. Jajka Just Laid


11. Napój Coca-Cola



12. Danie azjatyckie na wynos



13. Oliwa Mini Oliva



14. Ciastka Bla Bla



15. Masło w kostce Butter! Better!



I jak? Macie swoich faworytów? ;)

Brak komentarzy: