Przedmiotem reklamy
są zazwyczaj produkty i usługi, jednak prawie zawsze towarzyszą im
ludzie, którzy stają się „twarzą” marki. Mogą to być znane
osobistości z świata sportu, showbiznesu, ale niekoniecznie, w
reklamie może także wystąpić zwykły, szary zjadacz chleba.
Wszystko zależy od przekazu reklamowego.
Jeśli reklamujemy
proszek do prania, to raczej oczywiste jest, że wystąpi w nim jakaś
kobieta. Najlepiej gdyby wyglądała na typową panią domu, ale
miała w sobie to „coś”, jakiś magiczny urok. Żeby z gracją
zbierała porozrzucane po mieszkaniu ubrania, cały czas się
uśmiechała i była radosna. Wtedy kobiety kupując ten proszek,
uważają, że też takie będą, a domowe obowiązki będą samą
przyjemnością. Świetnie w tej roli sprawdziłaby się Perfekcyjna
Pani Domu, która jest wzorem dla milionów Polek. Szkoda tylko, że
ona ma ten brud przyklejony.
źródło: http://www.se.pl/rozrywka/gwiazdy/perfekcyjna-pani-domu-5-odcinek-8-oto-5-najlepszych-porad-malgorzaty-rozenek_429048.html |
Podobnie jest z
wszystkimi kosmetykami, cudownymi olejkami, które nas odmłodzą, a
także perfumami. Twarzami prawie wszystkich marek są celebryci,
osoby, które są uwielbiane przez tłumy, cieszące się,
szacunkiem. To jest normalne, że oglądając blok reklamowy,
bardziej zwrócimy uwagę na dany produkt, jeśli poleca go znana
osoba. Anna Mucha, Małgorzata Socha czy Edyta Herbuś, to tylko
niektóre z „twarzy” perfum. My, zwykłe kobiety, patrząc na te
reklamy, też chcemy być piękne, gładkie, pachnące, do tego
zadowolone i bez zmartwień na głowie.
źródło: http://lula.pl/lula/1,97805,11027828,Edyta_Herbus_twarza_nowych_perfum_marki_Avon.html |
Najciekawszą moim
zdaniem postacią, która występuje w reklamach jest Anja Rubik –
najlepsza polska top modelka. Uczestniczyła ona między innymi w
kampaniach Versace, Chanel, Gucci, Dolce & Gabbana, Dior, Chloe,
Yves Saint Laurent, DKNY, Fendi. Jest również ambasadorką marki
Apart. Jak sama mówi, podjecie współpracy z Apartem, było czymś
naturalnym: Zdecydowałam
się na współpracę z firmą Apart, ponieważ uważam, ze jest to
jedna z niewielu polskich marek, które z przyjemnością mogę
reklamować i firmować swoim nazwiskiem.
źródło: http://www.fashionising.com/pictures/p--Anja-Rubik-Apart-Jewelry-11-Ad-Campaign-9689-153141.html |
Twarzą,
a dokładnie twarzami marki Orange jest cała rodzina Boskich z
„Rodzinki.pl” - serialu, który cieszy się wielką popularnością
i jest chętnie oglądany przez całe rodziny. Wspaniały pomysł
Orange – dzisiaj wszyscy niezależnie od tego czy mają 5 czy 65
lat, posługują się telefonami komórkowymi, laptopami, tabletami.
Twórcy reklamy pokazując w niej „Rodzinkę”, udowadniają jak
fajnie mieć całą rodziną telefony z jednej sieci, do tego
Internet, mnóstwo pakietów i niezliczoną ilość korzyści.
źródło: http://afterparty.pl/newsy_artykul,14052.html |
Reklamy,
w których występują celebryci, mają na nas bardzo silny wpływ.
Po pierwsze bardzo mocno przyciągają naszą uwagę, po drugie
tworzą w nas poczucie, że świetnie byłoby mieć ten magiczny
produkt. To przecież dzięki temu mamy szansę choć przez chwilę
poczuć się jak z pierwszych stron gazet.
Są
również reklamy, w których występują zwykli ludzie. Często są
to reklamy produktów spożywczych, np. margaryny czy sosu do
makaronu. W
kuchni przy stole widzimy mamę z córką, obie panie walczą z
ciastem, podziwiają jak rośnie w piekarniku, gdy jest już
upieczone wołają panów i razem wszyscy się zajadają
pysznościami.
źródło: https://www.mojeciasto.pl |
Takie
reklamy również są pozytywnie odbierane przez ludzi, ponieważ
pokazują, że produkt jest dla wszystkich, każdy może go kupić i
wszyscy są równi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz