niedziela, 17 maja 2015

Ludzie w reklamach


Przedmiotem reklamy są zazwyczaj produkty i usługi, jednak prawie zawsze towarzyszą im ludzie, którzy stają się „twarzą” marki. Mogą to być znane osobistości z świata sportu, showbiznesu, ale niekoniecznie, w reklamie może także wystąpić zwykły, szary zjadacz chleba. Wszystko zależy od przekazu reklamowego.

Jeśli reklamujemy proszek do prania, to raczej oczywiste jest, że wystąpi w nim jakaś kobieta. Najlepiej gdyby wyglądała na typową panią domu, ale miała w sobie to „coś”, jakiś magiczny urok. Żeby z gracją zbierała porozrzucane po mieszkaniu ubrania, cały czas się uśmiechała i była radosna. Wtedy kobiety kupując ten proszek, uważają, że też takie będą, a domowe obowiązki będą samą przyjemnością. Świetnie w tej roli sprawdziłaby się Perfekcyjna Pani Domu, która jest wzorem dla milionów Polek. Szkoda tylko, że ona ma ten brud przyklejony.

źródło: http://www.se.pl/rozrywka/gwiazdy/perfekcyjna-pani-domu-5-odcinek-8-oto-5-najlepszych-porad-malgorzaty-rozenek_429048.html

Podobnie jest z wszystkimi kosmetykami, cudownymi olejkami, które nas odmłodzą, a także perfumami. Twarzami prawie wszystkich marek są celebryci, osoby, które są uwielbiane przez tłumy, cieszące się, szacunkiem. To jest normalne, że oglądając blok reklamowy, bardziej zwrócimy uwagę na dany produkt, jeśli poleca go znana osoba. Anna Mucha, Małgorzata Socha czy Edyta Herbuś, to tylko niektóre z „twarzy” perfum. My, zwykłe kobiety, patrząc na te reklamy, też chcemy być piękne, gładkie, pachnące, do tego zadowolone i bez zmartwień na głowie.

Edyta Herbuś w kampanii perfum Avon
źródło: http://lula.pl/lula/1,97805,11027828,Edyta_Herbus_twarza_nowych_perfum_marki_Avon.html

Najciekawszą moim zdaniem postacią, która występuje w reklamach jest Anja Rubik – najlepsza polska top modelka. Uczestniczyła ona między innymi w kampaniach Versace, Chanel, Gucci, Dolce & Gabbana, Dior, Chloe, Yves Saint Laurent, DKNY, Fendi. Jest również ambasadorką marki Apart. Jak sama mówi, podjecie współpracy z Apartem, było czymś naturalnym: Zdecydowałam się na współpracę z firmą Apart, ponieważ uważam, ze jest to jedna z niewielu polskich marek, które z przyjemnością mogę reklamować i firmować swoim nazwiskiem.

źródło: http://www.fashionising.com/pictures/p--Anja-Rubik-Apart-Jewelry-11-Ad-Campaign-9689-153141.html

Twarzą, a dokładnie twarzami marki Orange jest cała rodzina Boskich z „Rodzinki.pl” - serialu, który cieszy się wielką popularnością i jest chętnie oglądany przez całe rodziny. Wspaniały pomysł Orange – dzisiaj wszyscy niezależnie od tego czy mają 5 czy 65 lat, posługują się telefonami komórkowymi, laptopami, tabletami. Twórcy reklamy pokazując w niej „Rodzinkę”, udowadniają jak fajnie mieć całą rodziną telefony z jednej sieci, do tego Internet, mnóstwo pakietów i niezliczoną ilość korzyści.

źródło: http://afterparty.pl/newsy_artykul,14052.html

Reklamy, w których występują celebryci, mają na nas bardzo silny wpływ. Po pierwsze bardzo mocno przyciągają naszą uwagę, po drugie tworzą w nas poczucie, że świetnie byłoby mieć ten magiczny produkt. To przecież dzięki temu mamy szansę choć przez chwilę poczuć się jak z pierwszych stron gazet.

Są również reklamy, w których występują zwykli ludzie. Często są to reklamy produktów spożywczych, np. margaryny czy sosu do makaronu. W kuchni przy stole widzimy mamę z córką, obie panie walczą z ciastem, podziwiają jak rośnie w piekarniku, gdy jest już upieczone wołają panów i razem wszyscy się zajadają pysznościami.

źródło: https://www.mojeciasto.pl

Takie reklamy również są pozytywnie odbierane przez ludzi, ponieważ pokazują, że produkt jest dla wszystkich, każdy może go kupić i wszyscy są równi.





Brak komentarzy: