wtorek, 26 maja 2015

Dlaczego logo jest takie ważne?

Każdy przedsiębiorca powinien swą działalność zacząć od dobrego logo. Jest to ważny element gdyż stanowi twarz marki. Zwierciadło jej duszy, ale mówiąc także mniej poetycko, wpływa na rozpoznawalność firmy. Decydować może także o zaufaniu do danego przedsiębiorstwa.

Kwestia ta jednak często bywa bagatelizowana przez właścicieli. Rezygnują oni ze zlecania tego fachowcom i wchodzą na rynek z gotowym clipartem. Popełniają tym samym błąd, który nie koniecznie musi wpłynąć negatywnie na opinię o marce, ale wystarczy iż wzbudzać będzie obojętność. Tym samym przywodzić na myśl będzie brak profesjonalizmu, nierzetelność.

Siła, która znajduje się w logo to przede wszystkim jej wizualność. Jak wskazują badania, ludzie dużo łatwiej zapamiętują obrazy niż teksty. Żeby jednak zapaść w tej pamięci ważnym jest posiadanie loga, które będzie profesjonalne. Zanim klient nawiąże kontakt z marką, jego pierwsza styczność nastąpi na płaszczyźnie konsument - logo. Jeżeli będzie ono wystarczająco interesujące aby przyciągnąć odbiorcę, wyłącznie wówczas nastąpi wygrana z konkurencją.


Jeżeli nie chcemy wypaść niczym amatorzy, pamiętać należy o dobraniu w tym temacie fachowca. Pamiętać również należy, iż ma on większe doświadczenie i wiedzę w tym temacie. To jemu powinniśmy zaufać, a nie radom żony, dzieci, matki czy kuzynostwa. Jeżeli zaś budżet jest ograniczony i żal nam każdej złotówki, bądźcie pewni, że wydatki na dobre logo to inwestycja w lepszą przyszłość.

No ale przede wszystkim, zapomnieć należy o domorosłych grafikach. Powierzenie stworzenia logo w ręce kogoś takiego może zakończyć się katastrofą. Ryzykujemy wówczas upublicznieniem nie tylko wizerunku negatywnego, ale równie często prześmiewczego.




Rezultatem dobrze dobranego logo może być nie tylko wizualna identyfikacja, ale również przywiązanie klientów do marki. Gdy przyciągnie ono początkowo uwagę, następnie należy powtarzać je wokół z dużą częstotliwą, budując tym samym związek z odbiorcą. Należy przy każdym choćby najmniejszym wspomnieniu o firmie ukazywać logotyp. Z czasem nawet drobny jego skrawek, kojarzyć będzie się klientowi z marką.

Dzięki temu, stać się ono może nawet głównym powodem sprzedaży produktów. Idealnym tego przykładem mogą być marki o sportowym asortymencie (nike, adidas). Bycie w posiadaniu produktów z konkretnymi znaczkami może świadczyć także o wyższym standardzie życia.

Zakończywszy ten temat, ponownie podkreślę, iż wbrew opinii wielu świeżych przedsiębiorców, logo jest kluczowe z początkach kariery. Dobrze zaaranżowane, świadczy również o wysokim zaangażowaniu samego właściciela.

Brak komentarzy: