piątek, 15 maja 2015

Reebok. Historia marki

Szeroko znana obecnie po całym świecie kompania Reebok rozpoczęła się z całkowicie nieszkodliwego zachwytu biegiem jednego Anglika, jozefa Wiliamsa Fostеrа (Joseph William Foster) co żyje w malutkiej wsi Holcombe Brook, co rozmieszczało się w Anglii, w 6 milach od Boton'a. W końcu 19 stulecia Foster wstępuje do miejscowego klubu amatorów biegu "Primrose Harriers". Jednak wtenczas producenci obuwia praktycznie ignorowali sportowy segment, i sportowcom było skrajnie skomplikowano, i nawet prawie niemożliwie, znaleźć mniej więcej odpowiednią parę dla zajmowania ulubioną sprawą.

W związku z tym, Foster, szewc po fachie, decyduje zmajstrować sobie odpowiednie wyścigowe pantofle samodzielnie. Dopasowawszy do podeszew swoich pantofli kilka gwoździ, dla lepszego sprzęgła z wyścigową dróżką, on wynalazł pierwsze wyścigowe pantofle "Foster" na szpilkach. Idea okazała się na tyle prostą i, w owym że czasie, perspektywną, że już w 1900 roku Foster odkrywa swoją własną sprawę po szyciu sportowego obuwia, nazwawszy przedsiębiorstwo "J. 'W. Foster & Co".
Wiadomość o nowych wygodnych pantoflach rozprzestrzeniła się po całemu Bolton'u, i wkrótce cały rozkaz miejscowego wyścigowego klubu występował w sipowkach Fostera, zdobywając zwycięstwo za zwycięstwem.
Najpierw, całe obuwie wyrabiało się ręcznie, na zamówienie, za indywidualistycznymi miarami każdego sportowca.
Pierwszą nazwą kompanii było "J. 'W. Foster & Co". W 1906 roku Jozef Foster zmienił jego na "J. 'W. Foster & Sons" dla uczczenia urodzenia synów. Swoją dzisiejszą nazwą znak firmowy REEBOK jest zobowiązany wnukowi założyciela Jozefu Fosteru - właśnie on w 1958 roku zaproponował nazwę kompanii. Planowało się, że szybkością i miniaturowymi rozmiarami obuwie tej marki będzie asocjowało się z afrykańską szybkonogą antylopą.
W 1904 roku stał się pierwszy triumf kompanii. Na współzawodnictwach w Glasgowie średniodystansowiec Alfred Shrubb wygrywa bieg na 10 mil, z oszałamiającym wynikiem 50 min 40 siekł, postawiwszy tym samym nowy światowy rekord, który zostawał narodowym rekordem wielkiej Brytanii w ciągu 30 lat. I zrobiono to było sportowcem, obutym do butów od "J. 'W. Foster & Co".
W 1909 roku z inicjatywy Fostera pojawiają się niektóre innowacje. Teraz każdy lekkoatleta, co życzy otrzymać nowe, wygodne sportowe pantofle, zakreślał kontur swojej stopy na papierze i z wskazaniem zrobionych obmiarów posyłał jego do pracowni Fostera, gdzie ten zajmował się ich wyrobem. Więc, w istocie, Foster stwarza pierwszą pomiarową tablicę i miarową skalę.
W ten że czas w "Olimpijskich pracowniach" (tak nazywała się sama fabryka) produkcję, co wypuszcza się, stanęły warunkowo rozdzielać na kolekcji, zależnie od tego czy innego rodzaju biegu. Tak, na przykład, dla barierowego biegu na pięcie butu były przewidziane szpilki, a dla biegu po miejscowości - specjalne paseczki dla wsparcia stawu. Oprócz tego w asortymencie kompanii pojawiły się modele, przeznaczone dla biegu na średnie dystansy i dla zajmowania w pomieszczeniu.
W 1958 roku uruchamiają do produkcji nowy model "Mercury" i przemianowują w związku z tym kompanię w "Mercury Sports Footwear". Jednak tak ona nazywała się niedługo. W 1960 roku bracia (synowie Fostera) znów przemianowują kompanię, teraz już w Reebok, znalazł to słowo w jednym ze słowników, który Joe Foster wygrał w jednym z współzawodnictw jeszcze w młodzieńczości. Edycja słownika była południowoafrykańskim wypuszczaniem, toż słowo rhebok, co oznaczało afrykańską antylopę czy gazelę z ostrymi porożami, w afrykańskim napisaniu wyglądało jak reebok.
Sukces kompanii w 1980-х latach był uwarunkowany trzema czynnikami:
1) aerobik stawał się coraz więcej i więcej popularnym, czyli dla zajmowania były potrzebne nowe modele obuwia;
2) większy interes do sportu zaczęły przejawiać kobiety - potrzebna była akuratna, всеемте z tamtym, indywidualistyczne sportowe obuwie;
3) sportowe obuwie jest wygodne, ludzie chcą nosić jej dziennie.
Wszystkie te okoliczności pomogły otrzymać kompanie bystry wzlot i narastająca popularność do późniejszych 10 lat. I to było nie prosto powodzenie, a przyłożyła się do jej strategia, oparta na marketingowych badaniach.
W 2006 roku korporacja Adidas zaabsorowała Reebok.
W końcu września 2011, po śledztwie przeprowadzonego przez Federalną komisję do handlu USA, Reebok zapłaciła 25 milionów dolarów USA kompensacji na korzyść konsumentów, które były oszukane kłamliwymi wiadomościami o szczególnych właściwościach adidasów Easy Tone i Run Tone
W reklamie Reebok powiedziane ze adidasy EasyTone i RunTone pomagają pompować mięśnie odnóż i pośladków prosto przy chodzie. Jednak Federalna komisja do handlu oświadczyła, że ten fakt w żaden sposób nie potwierdza się praktyczną drogą, i uznała taką reklamę za taką, co wprowadza nabywców w błąd.

Brak komentarzy: