wtorek, 19 maja 2015

Reklama w sporcie

Nie trzeba być wielkim fanem sportu (jakiegokolwiek), żeby dostrzec jak często reklama się w nim pojawia. Sportowcy, ich sprzęty, boiska, skocznie, kaski, kombinezony i wiele, wiele innych miejsce, to najlepsza powierzchnia na zamieszczenie reklamy. Oczywiście, sponsorzy nie po tą wspierają finansowo sportowców lub różnego rodzaju imprezy, by nie zostało to zauważone. To wymóg, który stety-niestety musi być spełniony.

źródło: pubsport.pl

Postać doskonale wszystkim znana, Adam Małysz, świetny skoczek, ale również żywa reklama. Już tylko na tym jednym zdjęciu widać ile reklam zawiera jego strój (kaska, narty, kombinezon). W czasach, kiedy Małysz jeszcze skakał i zdobywał niesamowite osiągnięcia, jego wierni fani masowo kupowali napój energetyczny Red Bull, a swoje życie powierzali agencji Generali. To celowa i świetnia działająca zagrywka: Red Bull czy Generali sponsorują Małysza - Małysz reklamuje ich firmy - fani podświadomie wybierają te produkty czy usługi, bo kochają Małysza. Proste i genialne. 

źródło: rafalmatw.cba.pl

Kolejnym przykładem jest niemniej znany Robert Kubica, który swoim strojem również reklamuje sponsorów. Zapaleni fani Formuły 1 z pewnością stawiają na markę samochodową BMW, bo myślą, że to właśnie ją wybrał ich ulubieniec. Nikt nie doszukuje się w tym po prostu zysku, który czerpie sportowiec. W momencie wypadku Roberta Kubicy jego najwięksi fani kupowali produkty reklamowane przez niego, licząc, że przyniosą mu tym wsparcie (być może liczyli także, że to poprawi stan jego zdrowia). 


żródło: euro.bankier.pl

Znajome wszystkim banery reklamowe na boiskach to już norma. Firmy reklamują się w każdy możliwy sposób, więc dlaczego nie miałyby tego robić podczas meczu? Oczywiście o tym jaka reklama pojawi się ile razy decydują pieniądze. teoretycznie nikt nie zwraca na to uwagi, a już na pewno nie panowie zafascynowani meczem żcyai, jednak obraz w ich podświadomości został zapisany. Po meczu nikt nie jest w stanie powiedzieć jakie reklamy były na banerach, jednak w odpowiednich momentach zostają one odtworzone (gdy robimy zakupy, wybieramy różnego rodzaju usługi). 

To znakomity sposób reklamowania wszystkiego czego się da. Potencjalny człowiek uważa, że skoro taka firma czy produkt, reklamowana jest przez tak świetnego sportowca czy tak wielki stadion, to musi być to coś, na bardzo wysokim poziomie. Dlatego też warto wydać na to swoje pieniądze. Dotyczy to nie tylko sportu - wynajęcie gwiazdy to świetny interes, a koszta zwracają się podwójnie. Pamiętajcie więc, że jeżeli będziecie chcieli skutecznie coś sprzedać, wystarczy zapłacić (duże pieniądze) wielkim gwiazdom lub celebrytom, a Wasza reklama zdobędzie i przyniesie zyski, niczym sportowcy złote medale. 

źródło: sport.wp.pl

Brak komentarzy: