piątek, 15 maja 2015

Zapał zwiększa zakup

Czy zastanawialiście się kiedyś, kto jest najlepszym klientem i jednocześnie najlepszym przyjacielem wszystkich ludzi z marketingu? Otóż według mnie są nimi wszelkiego rodzaju hobbyści i entuzjaści. No pomyślcie o tym- entuzjaści to ludzie, którzy często mają aż obsesję na punkcie jakiegoś produktu lub marki. Są ludźmi, którzy doczytają do końca magazyn poświęcony danej tematyce, gdy będziecie z nimi rozmawiać o kupnie samochodu, znajdą dla was najlepszy przerzucając setki ofert dla przyjemności, albo przekonają was, dlaczego samochód marki x jest najlepszym wyborem i bije na głowę całą resztę tego, o czym myśleliście. Entuzjaści są po prostu spełnieniem marzeń dla każdego człowieka zajmującego się reklamą lub marketingiem,a oto kilka powodów, dlaczego mogę tak uważać.

1. Wielu ludzi pyta o zdanie entuzjastów, przed zakupem  w danej dziedzinie.
Czy to szukając pomocy na forach tematycznych, czy pytając o to znajomego który ma lekkiego bzika na punkcie dajmy na to  aparatów. Entuzjaści mają ogromny wpływ na zakupy swojej rodziny i znajomych.

2. Entuzjaści mają pieniądze i uwielbiają kupować.
Kiedy zakocha się w produkcie- czy to zegarku, aparacie, czy telefonie komórkowym, to nie tylko poleci go znajomym, ale też kupi go dla siebie samego. I zwykle mają spory budżet przeznaczony na gadżety i sprzęt z ich dziedziny zainteresowań. Ponad 39 % Amerykańskich entuzjastów i hobbystów to ludzie zarabiający ponad 100 tysięcy dolarów w przeciągu 3 miesięcy, wydają też statystycznie o 33 % więcej pieniędzy na produkty z dziedziny ich zainteresowania, niż robi to przeciętny człowiek.

3. Entuzjaści pożerają wiedzę o produkcie.
 Kiedy ludzie od marketingu reklamują się w mediach, które dotrą do naszych hobbystów ( czy to chodzi właśnie o fora, czy czasopisma etc.), mogą mieć pewność, że ich praca nie pójdzie w próżnie. Entuzjaści mają ponad dwukrotnie większą szansę na bycie fanatycznymi wręcz czytelnikami forów internetowych, magazynów tematycznych i kanałów telewizyjnych poświęconych ich ulubionej tematyce. Spędzają też ponad 30% więcej czasu, przeglądając zawartość internetową dotyczącą ich hobby.

4.Ich oddanie buduje zaufanie.
Dotarcie do entuzjastów dodaje marce autentyczności, cenionej przez wielu innych użytkowników. Poprzez entuzjastów danej marki, którzy uważają za całkowicie naturalne dzielić się swoją opinią poprzez media społecznościowe, budują oni zaufanie, dzięki któremu marka może zyskać innych, bardziej sceptycznych klientów

Jak się dowiedziałem, nie chodzi o to ilu ludzi zobaczy Twoją reklamę, tylko o to jak duże wpływy wywrze ona na nich i na ich bliskich. A wydaje mi się, że entuzjaści są niemal darmową formą najbardziej skutecznej i zaraźliwej reklamy, jaką może dostać dana marka. Dlatego też są tak bardzo cenieni przez producentów produktów.

Brak komentarzy: