czwartek, 21 maja 2015

Reklama w grach

Multimedia oraz gry komputerowa to najbardziej rozwijająca się dziedzina informatyki. Nic dziwnego, że różnego typu marki bardzo chętnie korzystają z rozwiązania jakim jest lokowanie swoich produktów w znanych tytułach gier. Wydatki w 2005 związane z umieszczaniem reklam w grach wynosiły 56 milionów dolarów, aktualnie wydatki liczymy już w MILIARDACH.
Reklamy w grach początkowo były statyczne, przykładem może być tutaj znana seria gier FIFA, już jej pierwsza wersja pochodząca z 1994 r. posiadała elementy reklamowe w postaci umieszonych log na bandach.

pobierzprogram.pl

Podobny zabieg zastosowali twórcy gry Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory, był on jednak bardziej dopracowany.  Jako przeszkoda dla bohatera został ustawiony wielki baner znanego dezodorantu AXE przez co marka nie mogła zostać pominięta przez oko gracza.

gameinformer.com

Rozwój technologii a głównie szerszy dostęp do Internetu przyczynił się do zmienienia podejścia twórców do pojęcia reklamy. Aktualnie możemy zauważyć już tylko reklamy dynamiczne, charakteryzują się one tym, że nie są wpisane w kod gry. Dostępność do Internetu pozwala specjalnym firmom PRowym na zarządzanie reklamami zdalnie, stąd też kiedy gramy w starszą grę (lecz dalej popularną) możemy zobaczyć spoty nadchodzących filmów czy nowe kampanie znanych marek.


Zalety reklam w grach:


·         Trendsetting – bohaterowie gier jako trendsetterzy, czyli postacie promujące nowe trendy, modę, style zachowania, na używanie określonych produktów. Nieinwazyjna forma reklamy – dużo lepiej odbierana przez potencjalnych odbiorców niż reklama tradycyjna;
·         Wirtualny test produktu – w grze widzimy zastosowanie i działanie konkretnych produktów ze świata rzeczywistego;
·         Efekt Pull vs. Push – to konsument decyduje o kontakcie z marką;
·         Baza dla marketingu szeptanego – promocja produktu przez promocję gry;
·         Trendsetting – bohaterowie gier jako trendsetterzy, czyli postacie promujące nowe trendy, modę, style zachowania, na używanie określonych produktów.



Brak komentarzy: