sobota, 23 maja 2015

Sponsorzy w piłce nożnej


Od wielu już lat piłka nożna jest jednym z najpopularniejszych sportów na całym świecie, ceny piłkarzy za grę w klubach osiągają milionowe kwoty, a same kluby płacą zawodnikom ogromne pieniądze. Mecze najlepszych drużyn w Europie i na świecie są emitowane w różnych telewizjach a co za tym idzie, ogląda je na prawdę wielu ludzi.

Dlatego też logo jakiejś firmy widniejące na koszulce każdego zawodnika jakiegoś czołowego klubu światowego, czy reprezentacji musi być selektywnie wybrane. Liczą się przede wszystkim pieniądze, które oferują sponsorzy klubom piłkarskim.

źródło: www.przeglądsportowy.pl

Wielu widzów czy kibiców piłki nożnej skupiając się na samym meczy, zwraca uwagę na szczegóły, na ubiór i strój piłkarzy, a ten, na samym środku koszulki ma zazwyczaj logo sponsora, który płaci ogromne pieniądze. Aż trzy czołowe kluby są sponsorowane przez linie lotnicze Fly Emirates. Są to kluby: Paris Saint-Germain, Arsenal Londyn, oraz Real Mardyt. Barcelona jest sponsorowana także przez linie lotnicze, lecz są to linie Qatar Airways. Bayern Monachium jest sponsorowany przez sieć komórkową T-Mobile, oraz największy kontrakt podpisany pomiędzy klubem Manchester United, a amerykańską marką samochodową Chevrolet.

Angielski klub z Manchesteru jest liderem pod względem zarobków za kontrakt ze sponsorem. Umowa ta jest podpisana na 332,5 mln funtów i jest rozłożona na 7 lat, co daje około 47 milionów funtów rocznie. Dla klubu to ogromny zastrzyk gotówki, który jest zależny od pozycji wśród innych klubów, a dla sponsora? Jest to reklama na skalę światową. Nie trzeba inwestować w nowe reklamy produktu, jeżeli logo firmy jest na koszulce jednego z najpopularniejszych klubów świata i podczas meczu na żywo ogląda je kilkadziesiąt tysięcy kibiców, a w telewizji miliony.

Nie zapominajmy jednak, że nie tylko kluby z czołówki światowej mają swoich sponsorów i, że sponsorzy chcą wiązać współpracę tylko z takimi klubami. Są też mniejsze przedsiębiorstwa czy firmy, które także chciałyby się reklamować na strojach piłkarzy, ale nie mają na to dość wysokiego budżetu. Dla klubu sponsor jest ważny, bo im lepszy sponsor i więcej zapłaci, tym więcej pieniędzy ma klub niskobudżetowy, który gra w niższej lidze.

Na ten przykład, nasz wojewódzki klub OKS Odra Opole jest sponsorowany przez "Miasto bez Granic - Opole", Eco - Energetyka Cieplna Opolszczyzny, oraz Sindbad, czyli przewoźnik międzynarodowy. Każdy ze sponsorów jest z regionu co za pewne ułatwia współpracę i jest z korzyścią dla obu stron. Sponsorzy - z Opolszczyzny czyli tam gdzie jest grono odbiorców ich loga na koszulkach, oraz klub - który ma sponsorów teoretycznie na miejscu.

Obie strony czerpią w takiej działalności korzyści. Dla sponsorów jest to jedna z najlepszych oraz najbardziej opłacalnych metod reklamy swojego produktu, a dla klubów piłkarskich jest to ogromne dofinansowanie budżetu które jest bardzo potrzebne na bieżące wydatki czy na opłacenie piłkarzy.

źródło: www.oksodraopole.pl

Brak komentarzy: