wtorek, 26 maja 2015

Reklama dla nastolatka

Stworzenie reklamy adresowanej do nastolatków to ogromne wyzwanie. Przede wszystkim z powodu podatności na to, co modne i popularne w danym momencie, z powodu braku jakiejkolwiek lojalności wobec marki (za wyjątek można uznać marki ponadczasowe, takie jak Reebok, Nike czy Puma). Wśród nastolatków dominującym zjawiskiem jest niestałość, zmienność gustów, które w gruncie rzeczy dopiero się kształtują. Z konieczności towarzyszy temu dynamiczna i ekspansywna reklama. Niestety, wymagania młodych ludzi rosną bardzo szybko i trudno przewidzieć ich zachowania rynkowe. I o ile zdobycie ich uwagi odpowiednim spotem czy hasłem nie jest przesadnie trudne, utrzymanie zainteresowania wymaga ogromnego wysiłku i nieustannej komunikacji.

Jedna z podstawowych zasad reklamy głosi, że konsumenci zapamiętają przekaz, jeśli zobaczą go przynajmniej sześć razy. W przypadku małoletniej grupy docelowej nie do końca się to sprawdza, gdyż młodzież kojarzy produkt intensywnie reklamowany z masowością, a więc miernością i brakiem oryginalności. Dlatego ważna jest odpowiednia częstotliwość, stosowanie działań promujących markę w sposób mniej nachalny.

W kampanii reklamowej kierowanej do nastolatków ważnym medium jest radio. W życiu młodego człowieka muzyka odgrywa istotną rolę, a słuchając jej w ulubionej stacji wysłucha także spotu reklamowego. Bardzo ważny jest także Internet. Można powiedzieć, że nawet najważniejszy. Dlatego jeśli marka nie istnieje w nowych mediach, w świadomości nastolatka nie istnieje w ogóle.


Młodzi ludzie potrzebują przede wszystkim akceptacji. Poszukują przyjaciół, pierwszych miłości, celów życiowych. To naprawdę wdzięczna grupa docelowa, ponieważ chętnie kupuje często ogromne ilości produktów, szczególnie odzieży. Najważniejsze to wiedzieć, jak do niej dotrzeć.

1 komentarz:

dzasq pisze...

dzięki za wpis