środa, 20 maja 2015

Jak najtaniej i najskuteczniej wypromować produkt?

Na to pytanie odpowiedz jest bardzo prosta i nasuwa się niemalże sama. Wystarczy jedynie rozejrzeć się wokół, idąc przez centrum miasta. Najtańszą, a zarazem najskuteczniejszą reklamą jest reklama w sporcie!
Chodzi tu nie tylko o wypromowanie produktu używając do tego twarzy znanej osoby, czyli w tym przypadku sportowca. Co, swoją drogą, odbywa się zazwyczaj drogą polecenia. Jest to najbardziej popularny sposób, a polega przede wszystkim na zapewnianiu o pozytywnych cechach produktu z dodaniem kto dokładnie o tym zapewnia. Słyszymy więc wypowiedzi typu: Polecam gorąco, Robert Lewandowski, czy To najlepszy produkt, polecam go wszystkim kobietom, Agnieszka Radwańska. Czasem wystarczy, że dana osoba tylko pokaże swoją twarz, niepotrzebne są żadne przekonywania, zapewnienia, żadne hasła. Są to sportowcy bardzo znani, ich popularność sięga skali światowej, np. David Beckham.
 Inny sposób zaprezentowania marki to umowa ze sponsorem. Wtedy to w zamian za wsparcie finansowe sportowiec zobowiązuje się eksponować logo firmy na swoim stroju. Obecne jest to w szczególności podczas różnych meczy i rozgrywek. Lecz w grę nie wchodzą tu jedynie stroje sportowe podczas zawodów. Niekiedy wystarczy również samo wyjście sławy na ważną imprezę ubraną w ubrania określonej marki czy projektanta, oczywiście eksponując przy tym ich logo. Większość z nas, przecież, pragnie się wzorować na owych sławach- pięknych ludziach sukcesu, z idealnymi ciałami.
Ważne jest przede wszystkim to, aby dopasować osobowość i styl bycia sportowca do reklamowanego produktu, ponieważ, przykładowo, osoba zwariowana i słynąca z lekkomyślnych zachowań może i wzbudza dużo sympatii, ale na pewno nie będzie reklamować dóbr kojarzonych z niezawodnością i stabilnością. Co więcej, obecnie liczy się nie tylko sukces jaki ktoś odnosi w sporcie, ale także jego popularność, a co za tym idzie rozpoznawalność. Dlatego coraz więcej zawodników przeistacza się raczej w celebrytów, którzy utrzymują się już nie ze swojej pierwotnej profesji, ale ich głównym źródłem dochodów jest po prostu reklama. Odkąd odkryto, że na reklamie w sporcie można zarobić najwięcej i najszybciej, sportowcy stali się osobami idealnymi do takich działań, ponieważ wykorzystuje się ich wizerunki do promowania produktów z dosłownie każdej kategorii, od sieci komórkowych, przez odzież i biżuterię, po perfumy i kosmetyki.
Największymi firmami w Polsce, które zarabiają krocie na reklamie w sporcie są Plus, Orange i Lotos. Firmy te, stosując ten sposób promocji uzyskały czas reklamowy o wartości o 1,8 mld zł większej w stosunku do poniesionych kosztów. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentagon Research kilka lat temu. Obecnie dane niewiele się zmieniły. Na pierwszym miejscu wciąż utrzymuje się Plus- dzięki swojemu zaangazowaniu w polską piłke siatkową, zaraz po nim jest Orange- sponsor polskiej reprezentacji w piłce nożnej.

Brak komentarzy: