Reklama reklamowych agencji, na wielką skalę, mało czym różni się od reklamy w jakiejkolwiek innej kategorii. Za jednym wyjątkiem: wydzielić się i zapamiętać się w rzędzie megaśmiałych decyzji o wiele skomplikowany, lecz zadanie to staje ciekawsze w wiele razy.
Nad autoreklamą agencji ludzi zajmujące kreatywem pracują uporczywie i z natchnieniem. Zwyczajnie, za plecami nie stoi zleceniodawca, i w tym wypadku agencja sama sobie klient i może ucieleśnić samą szaleńczą ideę i pokazać swój pogląd na reklamę. Toż przeważnie autoreklama agencji jest bardzo prowokacyjną.
Nadruk
Na nadrukie TBWA Warszawa nieszczęśliwy copywriter narodził żarówkę, symbolizującą ideę.
U kogoś idee w głowie nie umieszczają się, a komuś należy uruchamiać idei sobie po żyłach. Autoreklama agencji BBDO Athens demonstruje swoją zależność od reklamy. Agencja nie może żyć bez kreatywu, nie w stanie przeżyć bez ołówka i idei.
Tag: ADdicted (~Zależny, ad - skrócenie od advertising).
Są agencje, które w swoich zawiadomieniach kładą nacisk nie na idei, a na tym, że oni wybierają prawidłową strategię dla swojego klienta. Najhuczna i najdowcipniejsza kampania na ten temat była u McCann Erickson.
Fidel Kastro z bezsensownym chupa - chups w ustach, siaduje w biurze reklamowej agencji McCann Erickson i wybiera swój przyszły imidż, w którym jego już znamy. A Jezus wybrał krąg, lecz potem ustąpił argumentom agencji.
Nad autoreklamą agencji ludzi zajmujące kreatywem pracują uporczywie i z natchnieniem. Zwyczajnie, za plecami nie stoi zleceniodawca, i w tym wypadku agencja sama sobie klient i może ucieleśnić samą szaleńczą ideę i pokazać swój pogląd na reklamę. Toż przeważnie autoreklama agencji jest bardzo prowokacyjną.
Nadruk
Na nadrukie TBWA Warszawa nieszczęśliwy copywriter narodził żarówkę, symbolizującą ideę.
Mniej fizjologiczną kampanię, lecz jednak też o zagospodarowaniu "człowieka kreatywnego", przedstawiła w zeszłym roku agencja DDB Paris.
Reklamowa agencja, jak wiadomo, ceni się nie tyle hucznymi imionami w portfolio, nie ilością współpracowników i, zazwyczaj nie rozmiarem biura. Główne w agencji - to ludzie z dużą ilością idei w głowie. I nie prosto idei, a Dużych Idei. I tacy ludzie z Dużymi Ideami pracują właśnie w DDB Paris, jeśli sądząc z reklamy samej agencji. I nic, że im trochę niedogodnie przesuwać się, natomiast oni nigdy nie mają usterki idei. Potwierdzenie temu kryje się w ilości regaliów, opisanych w samym tekście.
U kogoś idee w głowie nie umieszczają się, a komuś należy uruchamiać idei sobie po żyłach. Autoreklama agencji BBDO Athens demonstruje swoją zależność od reklamy. Agencja nie może żyć bez kreatywu, nie w stanie przeżyć bez ołówka i idei.
Tag: ADdicted (~Zależny, ad - skrócenie od advertising).
Są agencje, które w swoich zawiadomieniach kładą nacisk nie na idei, a na tym, że oni wybierają prawidłową strategię dla swojego klienta. Najhuczna i najdowcipniejsza kampania na ten temat była u McCann Erickson.
Fidel Kastro z bezsensownym chupa - chups w ustach, siaduje w biurze reklamowej agencji McCann Erickson i wybiera swój przyszły imidż, w którym jego już znamy. A Jezus wybrał krąg, lecz potem ustąpił argumentom agencji.
Agencja smashLAB uruchomiła serię nadruk pod zwrotem "Our Creative Comes From Within" (Nasza kreatywność idzie od wewnątrz). Za pomocą kolorowych wydzielań agencja pokazała, że kreatyw z ich współpracowników tak i idze.
Główny aspekt swojej pracy, który podkreślają wiele agencji w swojej reklamie, to idea. Oni mówią o tym, że u nich są dużo idei, czy o tym, że oni znają, gdzie oni leżą. Alboż, że znają, jak ich zmusić pojawić się na świat.
Na przykład oddział w Singapurie JWT zapewnia, że idee żyją w naszych głowach. I dla ilustracji własnej opinii pokazuje miasto, w którym w zamian domów, - ludzkie głowy.
Brzmi ciekawie, ale reklamowe agencje się też reklamują. Każdy musi siebie reklmawać :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz