poniedziałek, 18 maja 2015

'Only the best is good enough' - jeśli klocki to tylko LEGO

Trudno znaleźć dzieciaka, który nie znałby firmy LEGO. To nie tyczy się tylko dzieci, bo z tych małych brzdąców wyrastają informatycy, prawnicy czy sklepikarze, którzy klocki LEGO znają bardzo dobrze. Według szacunków firmy w 2014 roku około 85 milionów dzieci z całego świata bawiła się zabawkami LEGO. Ponad to wszystkie rynki Grupy LEGO zanotowały w tym samym roku wzrost sprzedaży o ponad 10%. Rynek tradycyjnych zabawek zanotował w większości krajów wzrost znacznie poniżej tego poziomu. W czym tkwi sukces firmy i jej zabawek??


Firma LEGO została założona w 1932 r. przez Kirka Kristiansena. Jej główna siedziba znajduje się w Billund w Danii. Produkty LEGO można zakupić w ponad 130 krajach (na 194 krajów jakie istnieją). Można powiedzieć, że zabawki firmy docierają niemalże wszędzie, a firma stale się rozwija poszerzając swoją strefę wpływu. Nazwa „LEGO” pochodzi z połączenia dwóch duńskich słów „leg godt” co oznacza „baw się dobrze”. Warto zaznaczyć, że dla twórców marki jest to nie tylko nazwa, ale również filozofia jaką się kierują. Co ciekawe klocki jakie znamy obecnie zostały zaprezentowane w 1958 roku.



W czym tkwi sukces marki LEGO? Firma ma jasno określoną misję i cele jakimi się kieruje. Na głównej stronie internetowej LEGO możemy znaleźć sześć wartości marki LEGO: wyobraźnia, kreatywność, zabawa, uczenie się, troska i jakość. Skupiając się głównie na dzieciach firma stara się dostarczyć im zabawek, które rozwiną ich kreatywność i wyobraźnię poprzez zabawę. Troszczą się zarówno o swoich klientów, jak i pracowników czy kontrahentów. Mottem przewodnim firmy jest: 'Only the best is good enough'.



Zabawki LEGO tak silnie zaznaczyły się w świadomości zarówno dzieci, jak i dorosłych, że trudno dziś wspomnieć o innej firmie produkującej klocki i odnoszącej sukcesy na tak dużą skalę. LEGO to absolutny numer 1 wśród zabawek. Jego produkty pojawiają się zarówno w małych sklepach, jak i dużych hipermarketach. Klockowy świat przenoszony zostaje również na ekrany kin i do gier komputerowych. Można pokusić się o stwierdzenie, że LEGO to pewien nieodłączny element dzieciństwa większości z Nas.

Brak komentarzy: