wtorek, 26 maja 2015

Reklama radiowa

U schyłku XIX wieku powstaje radio. Towarzyszy ludziom w ich codziennym życiu, będąc źródłem informacji czy rozrywkowi i co istotne, jest również doskonałym środkiem reklamowym.

Pierwsza reklama radiowa w Polsce została wyemitowała przez poznańską rozgłośnię 3 maja 1927 roku. Powszechność i dostępność spowodowały przewagę tej formy reklamy nad innymi mediami. Niepodważalną zaletą reklamy w radiu jest mniejszy koszt jej produkcji i emisji. Należy jednak pamiętać, że reklama pozbawiona obrazu jest bardzo trudna. Aby przyciągnąć uwagę trzeba posłużyć się szeregiem „sztuczek”, takich jak odpowiednia intonacja głosu, charakterystyczna treść (najczęściej humorystyczna), odpowiednia oprawa muzyczna, dżingle (krótkie melodie z chwytliwymi hasłami), rozmowy sponsorowane (krótkie wywiady na temat produktu lub usługi) czy konkursy dla słuchaczy.


Wiele radiostacji ma sprecyzowaną grupę docelową (według kryterium wieku, płci czy aktywności zawodowej), do której dostosowują swój program. Stwarza to korzystne warunki dla reklamodawców, chcących skierować kampanię do określonej grupy. Jednakże owa selektywność odbiorców ma charakter relatywny – w zależności od celów strategicznych reklamodawców może być interpretowana jako wada lub zaleta danej stacji radiowej.

Brak komentarzy: