niedziela, 24 maja 2015

Lokowanie produktu w polskich serialach

     Z biegiem czasu reklama się zmienia. Marketingowcy używają nowych mediów, niestandardowych sposobów reklamowania produktów, ale także reklama telewizyjna poszerzyła swój obszar działania. Nie są to już tylko kilkuminutowe spoty, a coraz częściej mamy do czynienia z lokowaniem produktu w produkcjach filmowych i serialowych. Z reklamą spotykamy się wszędzie. A kiedy wydaje nam się, że spokojnie oglądamy ulubiony fil czy serial nagle dostajemy od aktora dobrą radę, by używać konkretnego produktu. W zamyśle przekaz taki ma być naturalny, nie atakować odbiorcy. A jak jest naprawdę? Każdy z nas może z pewnością podać kilka scen w ulubionym serialu, które do naturalnych nie należały. 
      Jednym z polskich seriali, w którym lokowanie produktu jest silnie zauważalne jest "Rodzinka.pl" .Rodzina Boskich robi zakupy w Almie, pije zdrowy sok Tymbark do każdego posiłku i razowy kwas chlebowy oraz je jogurty Bakoma.


        Kolejnym polskim serialem lokującym produkty jest "Klan". Tutaj możemy zaobserwować bardziej dosadne reklamowanie produktu i na pewno dla wielu z Was dosyć żenujące. Przykładowo ponad minutę serialu poświęcono na...smalczyk roślinny!





Rolę w "Klanie" mają za sobą także Delicje, ulubione ciastka dzieci jednego z bohaterów:


Nie można nie wspomnieć o gumie Orbit. Bardzo subtelna, prawda?




    W przypadku tego serialu można odnieść wrażenie, że scenariusz jest pisany głównie pod sceny z lokowaniem produktu.
     W serialu "Przyjaciółki" emitowanym przez Polsat każda okazja jest dobra, by..wyręczyć komuś pudełko Rafaello!

      
         żródło obrazka: http://placement.twoje-seriale.pl/przyjaciolki-rafaello-po-raz-kolejny/

   Dobrym przykładem reklamowania produktów w serialu jest "Pierwsza miłość". Młodzi znajomi spędzają czas w barze jedząc cukierki "M&M's", rozmawiają za darmo w Heyah, i używają przypraw Kucharek.



   O tym, że reklamy będą z nami zawsze już wiemy, ale lokowanie produktu w serialu może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Ludzie niechętnie oglądają sceny wyjęte z kontekstu i "subtelnie" polecające dane produkty. 

Brak komentarzy: