wtorek, 26 maja 2015

Nierówna walka czyli jak Google postanowił postawić się Facebook'owi

Google+ to odpowiedź firmy Google na popularność portalu społecznościowego Facebook. To walka o czas internauty, bo właśnie w porównaniu z wyszukiwarką serwisy społecznościowe są bardzo czasochłonne. Przekłada się to oczywiście na możliwości reklamowo marketingowe danego serwisu. Facebook posiada obecnie ok. 800 milionów aktywnych użytkowników. Według Jacka Gadzinowskiego, specjalisty w dziedzinie marketingu społecznościowego, Google w ciągu najbliższych lat nie jest w stanie nawiązać równorzędnej walki z Facebookiem. Powodów jest kilka, przede wszystkim „mechanika” działania Google+ nie jest zbyt zrozumiała dla prostego odbiorcy internetu, ponadto Facebook zagospodarował dostatecznie ten rynek i w ciągu najbliższych lat tendencja raczej powinna się utrzymać. Jeżeli chodzi o narzędzia marketingowe Facebooka, to najważniejszy jest funpage czyli strona firmy lub marki oraz reklamy działające podobnie jak te w Google Adwords.

Aby marketing społecznościowy sprawnie i efektywnie funkcjonował, dobrze zarządzaną stronę firmową warto wesprzeć boksami reklamowymi, aplikacjami dla fanów, sprofilowanym mailingiem. Najważniejsza jednak jest treść, która musi być wysokiej jakości. Dotyczy to w równym stopniu artykułów, obrazów czy filmów publikowanych na łamach strony firmowej.

1 komentarz:

Dominika Starańska pisze...

W sumie reklamowanie się u tych dwóch gigantów jest teraz już normą. Jednak ja jeszcze postanowiłam wejść w sms marketing https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/sms-marketing-5-powodow-dla-ktorych-warto-w-niego-zainwestowac/ i faktycznie po spełnieniu niektórych wymogów można utworzyć bardzo fajne kampanie reklamowe charakteryzujące się dużą skutecznością.