czwartek, 21 maja 2015

O sukcesie marki Play

      Obecnie sieć komórkowa Play cieszy się ogromną popularnością i pozytywną opinią wśród Polaków. Początki na rynku jednak nie były takie proste. Sieć weszła na rynek w momencie, gdy pozosałe sieci telefonii komórkowej miały silnie ugruntowana pozycję. Co za tym idzie, marka musiała wykazać się w swojej kampanii reklamowej dużą kreatywnością i pokazać, że warto spróbować czegoś nowego. 
       Pierwsze reklamy Play były całkiem inne niż dotychczasowe reklamy sieci komórkowych. Oprócz spotów telewizyjnych marka zainwestowała w reklamy outdoorowe, które nie wyglądały tak jak dotychczasowe reklamy telefonii komórkowych, a nasycone były nagością, kontrowersją, postaci na ciemnym fioletowym tle sprawiały, że nie dało się przejść obok nich obojętnie. Do najbardziej zapadających w pamięć były te z ręką z obciętymi placamidorosłymi o twarzach dzieci czy ta gdzie para trzyma „playowe” dziecko. Był to czysty komunikat, że narodziła się nowa sieć komórkowa, inna, jakiej do tej pory nie było.  

















 

Pierwszy spot marki został wyemitowany w 2007 roku:



Marka wykorzystywała przeróżne pomysły, by wzbudzić zainteresowanie widzów:




       Dziś reklamy Play nie są kontrowersyjne, a ich najbardziej rozpoznawalną cechą jest udział gwiazd sportu i show biznesu. W spotach mogliśmy zobaczyć między innymi Kubę Wojewódzkiego, Annę Muchę, Czesława Mozila, Agnieszkę Chylińską, Agnieszkę Radwańską, Magdalenę Różczkę, Margaret, Małgorzatę Sochę, Kamila Bednarka, Marcina Prokopa, Pawła Małaszyskiego, Michała Żebrowskiego oraz polskich skoczków narciarskich.







 

     Marka odniosła ogromny sukces, a wraz z nią tzw. Blondynka z Playa, czyli Barbara Kurdej-Szatan. Dzięki udziałowi w kampanii Playa została zauważona i dostała propozycje zagrania w filmach i serialach (Pierwsza Miłość emitowana w Telewizji Polsat i M jak Miłość w TVP2), wystąpiła w programie Kuby Wojewódzkiego oraz zdobyła nagrodę Telekamery. 


     Obecnie sieć Play, której nie wróżono, że przetrwa długo na rynku, ma ponad 12 mln klientów i wciąż wprowadza nowe oferty i reklamuje się hasłem "Najszybciej rozwijająca się sieć w Polsce!"



1 komentarz:

Wojciech Roszkowski pisze...

Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.