sobota, 16 maja 2015

Mercedes AMG GT vs. Porsche 911 (?)


Mercedes pod koniec 2014 roku wypuścił na rynek samochód - konkurenta dla Porsche 911. W październiku światło dzienne ujrzał Mercedes-AMG GT.
O ile rozumiem takie pozycjonowanie najnowszego dziecka Mercedesa spod skrzydeł AMG to oglądając telewizyjną (!) reklamę tego auta, po prostu oniemiałem. Jest kilka punktów, które chciałbym tutaj poruszyć:

  1. W ogóle dziwne dla mnie jest to, że Mercedes zdecydował się na produkcje reklamy telewizyjnej. Jak pewnie się domyślacie, takie auto kosztuje niemało. A właściwie to kosztuje krocie, bo od 552 tysięcy złotych w polskiej sieci dilerskiej. Wydaje mi się, że potencjalny klient Mercedesa nie ma czasu na telewizję. On po prostu prowadzi biznes.
  2. AMG GT to produkt premium. Produkty premium nie reklamują się w telewizji, a bardziej w lifestyle'owych magazynach.
  3. Największą kontrowersją tego klipu jest jednak fakt, że AMG GT to nie jedyny samochód, który wziął w nim udział. Drugim samochodem jest Porsche 911! Ktoś, kto interesuje się motoryzacją, bez trudu dostrzeże charakterystycznie zgarbioną sylwetkę "porszaka". Nie wiem jak Porsche mogło do tego dopuścić, ale Mercedes tą reklamówką zadał konkurencji bardzo celny i mocny cios.
  4. Wspaniała jest też forma i hasło przewodnie tej reklamy. Kapitalnie wpisuje się ona w próby odświeżenia wizerunku Mercedesa na rynku motoryzacyjnym.

    Bowiem, w ostatnich latach specjaliści od PR, jak i sami konstruktorzy koncernu ze Stuttgartu robią wszystko, żeby poszerzyć grupę wiekową swoich klientów. W Mercedesie nie chcą już tylko tego, żeby kojarzono ich samochody z "kanapowozami" dla niemieckich emerytów. Chcą zainteresować sobą młodych ludzi. Żeby przekonać się o trafności tej "reklamówki" trzeba ją po prostu obejrzeć do czego Was gorąco zachęcam.

Brak komentarzy: