czwartek, 21 maja 2015

Minimalizm - nowy trend w reklamie


 Podczas gdy większość producentów wydaje ciężkie pieniądze na bogate kampanie reklamowe, irytujące reklamy, które mają zapaść w świadomość, wysokobudżetowe spoty, także z udziałem drogich celebrytów, w świecie reklamy pojawił się nowy trend – minimalizm.

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się jaką moc niesie forma? Inteligentny obrazek, często tylko kilka kresek może nieść głębszy przekaz niż ciągle powtarzające się w telewizji reklamy za miliony. Minimalistyczne kreacje robią furorę, bo zawierają tylko to co istotne i tym samym przekazują komunikat w sposób nieskomplikowany i szybki. Często trzeba się nad nimi zastanowić, ale stają się one coraz bardziej cenione na rynku. Sama prostota jednak nie wystarczy. Taki plakat powinien być przede wszystkim kreatywny i pomysłowy. Minimalistyczna forma święci triumfy już teraz, w dobie social media, gdy liczy się przede wszystkim szybkość przekazywania informacji.

Minimalizm, według słownikowej definicji to kierunek w sztuce, który przy wykorzystaniu jak najmniejszej ilości środków by wzbudzić najmocniejsze emocje. Wiele firm decyduje się na taką formę reklamy, co wynika w dużym stopniu właśnie z przyspieszaniem dostępu do informacji.

Na minimalistyczny design postawiły już znane korporacje takie jak Lego, Coca-Cola, Colgate czy McDonalds.

(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/2/005/082/07f/20e6917.jpg)

Inspire oraz Create opracowane przez niemiecką agencję Jung von Matt to kampanie reklamowe znanej marki klocków - Lego. Jedna z nich odwołuje się do nieskomplikowanego postrzegania świata przez dzieci - z klocków zostały ułożone postaci z różnych bajek. Żółwie Ninja, Kaczor Donald... Czy potraficie odgadnąć więcej postaci?
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/2/005/082/080/1d52b8e.jpg)

Coca-Cola, aby promować ekologiczne opakowania, wydała serię plakatów o nazwie „Rośliny czynią nas szczęśliwymi. Z nich także są zrobione nasze butelki”.

(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/3/005/082/080/348c033.jpg)
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/1/005/082/080/3878689.jpg)



Colgate - pesti owoców wypadną same, kiedy tylko przestraszą się nowej nici dentystycznej.
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/3/005/082/081/2046edd.jpg)



McDonalds zdecydował się w formie prostego plakatu poinformować swoich klientów o dostępie do darmowego Wi-Fi.

(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/3/005/082/082/0c281d9.jpg)


Podążanie za nową modą nie wystarczy. Jak mawiał David Ogilvy, słynny twórca reklam: „Nie możesz zanudzać ludzi, żeby kupili twój produkt”. 


Brak komentarzy: