wtorek, 26 maja 2015

Trzy przykłady dobrej reklamy interaktywnej

Reklama interaktywna jest formą reklamy, w której odbiorca ma wpływ na jej zawartość, opiera się na wzajemnym oddziaływaniu między konsumentem i producentem. Zazwyczaj na długo zapada w pamięć odbiorcy i wzbudza duże emocje.

Ten rodzaj promocji najczęściej wykorzystywany jest w internecie albo poprzez aplikacje na telefony komórkowe. Łatwość obsługi i kreatywność są najistotniejszymi determinantami sukcesu tego typu przekazu reklamowego. Konsument wychodzi z roli biernego widza i staje się aktywnym uczestnikiem kampanii reklamowej, ten typ aktywności bardzo przypomina nasz udział w grach wideo.

Jako przykłady reklamy interaktywnej wybrałam 3 kampanie, które na pewno warte są obejrzenia.

13th Street: "Last Call" ("Ostatni Telefon")


Berlińska agencja Jung von Matt stworzyła kampanie promującą kanał telewizyjny 13th Street. Treść przekazu miała opierać się na atmosferze zbrodni i dużym napięciu, dzięki czemu w kwietniu 2010 roku do kin trafił pierwszy interaktywny horror.


Widzowie, przed wejściem na salę kinową musieli wypełnić broszurę, w której między innymi pytano o ich numer telefonu. Następnie informowano ich, że nie mogą wyłączać telefonów w trakcie projekcji filmu. Główna bohaterka w sytuacji ekstremalnego zagrożenia życia, odnajduje telefon i dzwoni po pomoc z ekranu kinowego. Widzowie pogrążeni w filmie nagle słyszą, że na sali odzywa się telefon jednego z nich. Fabuła filmu zostaje przekazana pod całkowitą kontrolę widza co jest niesamowitym przeżyciem szczególnie dla osoby, która odbiera telefon.

Kampania odbiła się szerokim echem generując duży szum w mediach i na forach internetowych, film został również nagrodzony brązowym lwem na festiwalu reklamy w Cannes.

Magnum: Polowanie na przyjemność


Magnum w 2011 roku obchodziło swoje 20 urodziny i z tej okazji wypuściło aplikacją, która zachęca użytkowników do zebrania 100 czekoladek na różnych stronach internetowych (YouTube, Spotify, Dove oraz kilka innych nie mających żadnego związku z lodami). Po zakończeniu gry i uzyskaniu ostatniej przyjemności możesz zagrać jeszcze raz, podzielić się z przyjaciółmi swoim wynikiem lub przejść do facebook'owego fanpage'a. Ta gra, tak samo jak przyjemność, uzależnia ;) Chcesz spróbować?



Skoda Superb





Innowacją wprowadzoną w nowej Skodzie Superb jest elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik. Firma chcąc przekonać potencjalnych klientów o komforcie tego rozwiązania postanowiła dać im możliwość wykorzystania nowej funkcji bez wychodzenia z domu. Marka wykorzystała fakt, że większość Polaków na pierwszym kanale ma TVP1, a na drugim TVP2 i wyemitowała na nich dwa spoty równocześnie (jeden z otwartym bagażnikiem, drugi z zamkniętym). Widz przełączając kanały mógł tym samym otwierać i zamykać bagażnik na ekranie swojego telewizora.

3 komentarze:

Unknown pisze...

Bardzo ciekawy temat)

Ania pisze...

Ciekawy wpis
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne. Polecam zapoznać się z poniższą ofertą https://www.scorise.com/pl/zwiekszanie-widocznosci-aplikacji-mobilnych-aso/

Warto inwestować w reklamę w sieci.

Tomek pisze...

Dobra reklama jest bardzo ważna. Jeśli decydujecie się na taką reklamę online, to koniecznie musicie wziąć pod uwagę taką propozycję, jak pozycjonowanie stronie. Dzięki niemu Twoja reklama trafi naprawdę do wielu odbiorców. Sprawdźcie w tym celu ofertę https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/krakow/ .