wtorek, 19 maja 2015

Jak sprzedać coś, czego nie ma?

Jeżeli jest ktoś jeszcze, kto uważa, iż w sprzedaży liczy się zawartość, a nie opakowanie, poniższy przykład udowodni mu, że w sprzedaży główną rolę odgrywa opakowanie produktu.

Dr Alan Francis, wybitny i ceniony amerykański psycholog, przez kilka lat badał umysły mężczyzn i kobiet. Badania ukazały mu jeden wniosek - mężczyźni nie mają pojęcia o kobietach. Dlatego napisał o tym książkę. Wyjątkową jak się okazało.


Tak książkę reklamuje Empik:

Znany, amerykański psycholog Alan Lowell Francis opierając się na wieloletnich badaniach i sondażach przeprowadzonych wśród tysięcy mężczyzn stara się odpowiedzieć na pytanie, co wiedzą oni o: przyjaźni z kobietami, budowaniu intymnej więzi, zaspokajaniu seksualnych potrzeb partnerki, emocjonalnym zaangażowaniu, pielęgnowaniu uczuć.
W swojej pracy szczerze i wnikliwie przedstawia stan wiedzy mężczyzn o najbardziej skomplikowanej ze wszystkich istot - kobiecie.

Książka ta zawiera 128 pustych kartek.

Efekt? Milion sprzedanych egzemplarzy.
W chwili pisania tego postu, na stronie Empiku, cały nakład został wyczerpany.

O to idealny dowód na to, iż przy dobrym marketingu, nawet produkt który jest całkowicie pozbawiony jakiekolwiek wartości, może odnieść komercyjny sukces. 

Brak komentarzy: