wtorek, 26 maja 2015

Reklama edukacji

W dzisiejszych czasach każdy coś reklamuje. Nie dotyczy to tylko produktów różnego rodzaju, bo reklamuje się również edukacja. Reklamują się licea i uczelnie wyższe. Zacznijmy więc od reklamy szkół średnich. Gimnazjaliści stoją przed trudnym wyborem, który później rzutować będzie na ich przyszłość – czy wybrać szkołę zawodową, technikum czy liceum? Ze względu na występujący niż demograficzny, szkoły muszą „bić się” o jak największą liczbę młodzieży. W tym celu przeprowadzają promocję szkoły, wskazując na jej największe zalety. Podkreśla się jak dobra jest zdawalność egzaminu dojrzałości, jak szkoła funkcjonuje i co nam oferuje. Dlatego też tworzą ulotki, prezentacje multimedialne, a nawet reklamują się w prasie! Ulotka takiej szkoły musi być bardzo zachęcająca, zawierać konkretne informacje, które skupią uwagę młodego człowieka. Często reklamy takie nie przekazują całkowitej prawdy (szkoły piszą o licznych dodatkowych kółkach zainteresowań czy języków, których tak naprawdę nie ma). Często również inwestuje się w duże reklamy, czyli banery i plakaty, zawieszone w centrach miast (na zdjęciach tradycyjnie roześmiana młodzież, pokazująca jak w danej szkole jest fantastycznie). Dyrektorzy, nauczyciele i uczniowie jeżdżą od szkoły do szkoły, wystawiając stoiska, na których możemy znaleźć wspomniane już ulotki, kalendarze ze zdjęciem szkoły, księgi pamiątkowe i zdjęcia z różnych imprez. Nie tylko reklama drukowana wchodzi w grę. Uczniowie zachęcają młodych kolegów, opowiadając im jak wspaniała jest ta placówka i co mogą w niej spotkać. Często również tworzy się reklamy internetowe, czy ogłoszenia, które wyświetlają nam się jako proponowane posty na facebooku.  Coraz częściej pieniądze inwestuje się także w różnego rodzaju gadżety. 



źródło: www.jaslo4u.pl

Jeżeli chodzi o uczelnie wyższe, sposób i forma jest ta sama – ulotki, prezentacje, banery, lecz także filmy promujące (lepsze lub gorsze). W przypadku tego etapu edukacji, maturzyści zachęcani są studenckimi imprezami czy  zagranicznymi wyjazdami. Młodzi studenci przyjeżdżają często do szkół średnich, do których przed laty chodzili, zamawiając młodzież do zapisów na daną uczelnię. Zaangażowana jest również prasa, w której poświęca się nawet całe strony na reklamę (na zdjęciu oczywiście radośni studenci). 
Reklama taka nie zawsze jest skuteczna, gdyż nikogo nie przekona się małą ulotką do zmiany swoich życiowych planów. Przede wszystkim takie reklamowanie powinno obfitować w prawdę – niespełnione obiecanki mogą skutkować przeniesieniem się do innej szkoły, co oprócz tego, że nie przynosi zysków, przynosi także straty. Warto więc zastanowić się nad innymi, nowymi formami reklamowania szkół, które skutecznie zachęcą młodzież do wybrania najlepszej z dróg ich dalszej edukacji. 


źródło: euroopole.weebly.com



Brak komentarzy: