sobota, 16 maja 2015

Gadżety reklamowe


Od zawsze poszukiwano sposobu na to, by klient w każdym momencie mógł sobie przypomnieć markę danego produktu czy logo firmy. Tak, by klient podświadomie zdał sobie sprawę z tego, że nadal może zakupić ten towar, ba!, że ta marka istnieje, a sprzedawca był tak hojny, że nawet zdobył się na mały podarunek! Istotną rolę w tych działach odgrywają gadżety reklamowe, z którymi spotykamy się praktycznie na co dzień, nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Trzymasz w dłoniach klucze od domu z nakładką, którą znalazłeś kiedyś w jednej z szuflad, a to przecież gadżet Heinekena, Twój ulubiony kubek posiada logo Nescafe. Smycz, do której przyczepiona jest Twoja komórka posiada logo sieci Plus GSM, a długopis, którym pisałeś swój ostatni egzamin był gadżetem reklamowym Tchibo. 

 źródło: http://www.gadzety-reklamowe24.waw.pl/wp-content/uploads/2011/11/gadżet-reklamowy.jpg, http://ebiznespolska.pl/wp-content/uploads/2012/08/text_klucze.jpg

Czym tak naprawdę są gadżety i jakie cechy je charakteryzują?

Gadżet reklamowy to wszystko, co ma na tyle duży rozmiar, by zmieściło się na nim logo konkretnej firmy. Gadżety reklamowe powinny stawiać na estetyczność, oryginalność i trwałość, w przeciwnym razie mogą stać się antyreklamą nie tylko produktu, ale i firmy. Kolejną cechą jest zastrzeżenie, że ten ów podarunek nie powinien być towarem reklamowanym, ale jednak związanym z tematyką firmy i jej ofertą.

Najczęściej tworzy się takie gadżety, które używane są przez ludzi na co dzień:

     +Wspomniane już wcześniej długopisy i różnego rodzaju materiały biurowe – notesy, linijki, ołówki.
+Kubki, szklanki, kieliszki, podstawki do piwa, otwieracze
+Papierowe kalendarzyki (różnego rodzaju)
+Breloczki do kluczy, smycze do telefonów
+Dawniej także podkładki pod mysz komputerową

Z ciekawości wrzuciłam wyrażenie ‘gadżety reklamowe' w wyszukiwarkę Google, a oto wyniki:

źródło: printscreen ekranu

Oprócz tradycyjnych notesów reklamowych z nadrukiem, Google oferuje nam także piłeczki antystresowe z logiem danej firmy, breloczki odblaskowe, reklamowe zapachy, maskotki, opaski, torby reklamowe, przypinki, kubki termiczne, zegarki, balony, parasole i poncza przeciwdeszczowe, zagłówki podróżne i wiele innych ciekawych rzeczy.

Pisząc „ciekawszych rzeczy” mam na myśli bardziej ekskluzywne upominki rozdawane osobom bardziej zasłużonym, wyróżniającym się na tle jakiegoś wydarzenia. Tego typu gadżety cechuje większa estetyka, bogactwo i jakość materiału, z którego zostały wykonane.

Kto produkuje gadżety?

Zajmują się tym odpowiednie firmy, które zazwyczaj prezentują klientom katalog gadżetów, który jest bardzo pomocny w wyborze oferty. Na wybranych przedmiotach wykonuje się zgłoszony przez klienta nadruk logo i napisu. Gadżety reklamowe cieszą dużą uwagą podczas różnych akcji promocyjnych, dołączane są one także często do gazet, rozdawane po wypełnieniu ankiety, czy wręczane klientom podczas zakupu jakiegoś produktu. A Wy? Macie swój ulubiony gadżet reklamowy? Rozejrzycie się po mieszkaniu, może akurat wpadnie Wam coś w oko, coś na co wcześniej nie zwracaliście zbytnio uwagi.


Gadżety pełnią dużą rolę w reklamie i promocji firmy, ale i w relacjach klient-usługodawca, bowiem oprócz budowania i utrzymywania pozytywnego wizerunku firmy, umożliwiają wzmacnianie kontaktów między nimi, a także dzięki nim, istnienie danej marki pozostaje na dłużej w pamięci odbiorców.
źródło: http://wiesta.pl/Gadzety_reklamowe.html



źródło informacji: R. Nowacki, podręcznik Reklama, Difin SA, Warszawa 2009

Brak komentarzy: