Walka o
topową pozycję wśród marek urządzeń mobilnych od kilku lat trwa w najlepsze,
producenci starają się prześcigać w pomysłach i coraz częściej pokonują nowe
bariery technologiczne. Teraz za pomocą
jednego urządzenia możemy sterować nawet urządzeniami AGD (oczywiście jeśli ma
opcję podłączenia do WiFi). Kosztowna walka niemalże zmonopolizowała system
operacyjny jakim jest Android na mobilnych gadżetach. Nawet Apple ze swoim
iOSem ustępuje firmie Android -zakupionej przez Google w 2005 roku. Czy jest
jeszcze miejsce na nowe produkty, które zmienią obecną sytuację ? Odpowiedź
wydaje się udzielać Microsoft, dokonując zakupu działu telefonów od fińskiej
firmy Nokia.
Obecny
rynek jest bardzo trudny, trzeba dostosowywać się do zmieniających trendów i
postępów technologicznych. Wszystkie firmy związane z branżą IT dobrze o tym
wiedzą, dlatego w 2010 roku Microsoft zadebiutował ze swoim systemem
"Windows Phone" na urządzenia mobilne. Jest to reakcja na kilkuletnie opóźnienie ze
strony tak dużego koncernu na rynku mobilnym. Zapewne marzeniem firmy byłoby
uzyskanie podobnego udziału, jaki jest w przypadku klasycznych komputerów.
(Udział % użytkowników systemów operacyjnych na PC)
Dzięki wielkim kampanią reklamowym produkt Nokia Lumia
(oparta na systemie Windows Phone) systematycznie zwiększała sprzedaż. Moment
kreowania nowej marki zastępując Nokię spowodował spadek sprzedaży, stąd wszechobecna
reklama nowych produktów została dystrybuowana, niemalże wszystkimi kanałami
przekazu (telewizja, prasa, Internet, reklamy stadionowe a nawet aplikacje
mobilne). Kolorowe telefony od Microsoft z systemem operacyjnym Windows Phone
coraz śmielej wchodzą na rynek. Cena często tańsza od konkurencji za urządzenie
o podobnych parametrach technicznych powoduje, że klienci przestają bać się tak
niszowego systemu a biorą pod uwagę komentarze o jego płynności i dużym
komforcie użytkowania. Małymi kroczkami Microsoft i jego Windows Phone idą do
przodu. Dużym przełomem i już teraz marketingowym hitem, ma być nowy ulepszony
system - Windows 10 na urządzenia mobilne.
W pierwszym kwartale bieżącego roku, Microsoft zanotował
sprzedaż prawie 44 milionów sztuk telefonów, co uplasowało firmę na trzecim
miejscu w światowej sprzedaży telefonów komórkowych. Tracąc 3,8% udziałów
porównując z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. Sytuacja pokazuje że przed
Microsoftem jeszcze długo droga, spowodowana sytuacja zapewne wynika ze
zamienionej nazwy z Noki na Microsoft. Pomimo tego daje to cały czas rezultat w
pierwszej trójce najchętniej kupowanych producentów. Któż wie jak będzie
wyglądał wynik za drugi kwartał jeśli tempo i częstotliwość reklam od
Microsoftu zachowa się na podobnym poziomie co teraz. Może z czasem Sytuacja
dominującego system Android ustąpi a klientami podzielą się trzy firmy
(Android, iOS, Windows Phone) ? Czas pokaże, teraz pozostało nam jedynie obserwować
dalszą walkę o przyszłych klientów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz