czwartek, 14 maja 2015

Windows Phone - trudna walka o pozycję na rynku

                Walka o topową pozycję wśród marek urządzeń mobilnych od kilku lat trwa w najlepsze, producenci starają się prześcigać w pomysłach i coraz częściej pokonują nowe bariery technologiczne.  Teraz za pomocą jednego urządzenia możemy sterować nawet urządzeniami AGD (oczywiście jeśli ma opcję podłączenia do WiFi). Kosztowna walka niemalże zmonopolizowała system operacyjny jakim jest Android na mobilnych gadżetach. Nawet Apple ze swoim iOSem ustępuje firmie Android -zakupionej przez Google w 2005 roku. Czy jest jeszcze miejsce na nowe produkty, które zmienią obecną sytuację ? Odpowiedź wydaje się udzielać Microsoft, dokonując zakupu działu telefonów od fińskiej firmy Nokia.



                Obecny rynek jest bardzo trudny, trzeba dostosowywać się do zmieniających trendów i postępów technologicznych. Wszystkie firmy związane z branżą IT dobrze o tym wiedzą, dlatego w 2010 roku Microsoft zadebiutował ze swoim systemem "Windows Phone" na urządzenia mobilne.  Jest to reakcja na kilkuletnie opóźnienie ze strony tak dużego koncernu na rynku mobilnym. Zapewne marzeniem firmy byłoby uzyskanie podobnego udziału, jaki jest w przypadku klasycznych komputerów.

(Udział % użytkowników systemów operacyjnych na PC) 

Dzięki wielkim kampanią reklamowym produkt Nokia Lumia (oparta na systemie Windows Phone) systematycznie zwiększała sprzedaż. Moment kreowania nowej marki zastępując Nokię spowodował spadek sprzedaży, stąd wszechobecna reklama nowych produktów została dystrybuowana, niemalże wszystkimi kanałami przekazu (telewizja, prasa, Internet, reklamy stadionowe a nawet aplikacje mobilne). Kolorowe telefony od Microsoft z systemem operacyjnym Windows Phone coraz śmielej wchodzą na rynek. Cena często tańsza od konkurencji za urządzenie o podobnych parametrach technicznych powoduje, że klienci przestają bać się tak niszowego systemu a biorą pod uwagę komentarze o jego płynności i dużym komforcie użytkowania. Małymi kroczkami Microsoft i jego Windows Phone idą do przodu. Dużym przełomem i już teraz marketingowym hitem, ma być nowy ulepszony system - Windows 10 na urządzenia mobilne.



                W pierwszym kwartale bieżącego roku, Microsoft zanotował sprzedaż prawie 44 milionów sztuk telefonów, co uplasowało firmę na trzecim miejscu w światowej sprzedaży telefonów komórkowych. Tracąc 3,8% udziałów porównując z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. Sytuacja pokazuje że przed Microsoftem jeszcze długo droga, spowodowana sytuacja zapewne wynika ze zamienionej nazwy z Noki na Microsoft. Pomimo tego daje to cały czas rezultat w pierwszej trójce najchętniej kupowanych producentów. Któż wie jak będzie wyglądał wynik za drugi kwartał jeśli tempo i częstotliwość reklam od Microsoftu zachowa się na podobnym poziomie co teraz. Może z czasem Sytuacja dominującego system Android ustąpi a klientami podzielą się trzy firmy (Android, iOS, Windows Phone) ? Czas pokaże, teraz pozostało nam jedynie obserwować dalszą walkę o przyszłych klientów. 


Brak komentarzy: