wtorek, 26 maja 2015

Reklamowa kosmetyczka

Oglądając reklamy kosmetyków chyba najczęściej możemy czuć się oszukiwani i nabierani. Słownictwo w tekstach tych reklam, często miłe i sympatyczne, zdecydowanie usypia naszą czujność. To właśnie strategie w kampaniach reklamowych kosmetyków oddziałują na odbiorców i konsumentów najsilniej.



(www.pudelek.pl)


Znane aktorki, modelki, piosenkarki - ambasadorki znanych marek kosmetyków chętnie pokazują się na plakatach, ale czy naprawdę wierzymy, że korzystają z reklamowanego produktu ? Jednak mimo to, ludzie reagują emocjonalnie, widząc w reklamie postać znaną, a jeszcze lepiej - lubianą. Taka jest zasada - luksusowe perfumy męskie powinien reklamować znany, bogaty aktor. Krem na zmarszczki -najlepiej aktorka która, delikatnie mówiąc, mimo swojego wieku, jest nadal w świetnej kondycji fizycznej. 




(www.olfaktoria.pl)





(www.plotek.pl)



Reklamy kosmetyków wykorzystują również takie zabiegi popularna sensualizacja, która polega na opisywaniu reklamowanego produktu w taki sposób, że można sobie go wyobrazić w dotyku, poczuć jego zapach czy nawet smak. Najpopularniejszym i znanym wszystkim przykładem jest Nivea, której jedna z reklam była pod hasłem: ,,Jak ciepły letni deszcz''.



(www.metaforyka.pl)


Formuła Nivei jest więc bez wątpienia najlepsza w historii! 
Czy ludzie naprawdę są aż tak naiwni? Czy rzeczywiście większość reaguje na reklamy w podobny sposób, gdy gdy swoją twarz pokazują w nich Ci znani i (raczej)lubiani?

Przykłady tak skonstruowanych przekazów reklamowych mają na celu przede wszystkim wprowadzić grupę docelową w dobry nastrój, zapewnić im poczucie, że ich też stać na produkt, którego (rzekomo) używają znane na całym świecie gwiazdy.





Brak komentarzy: