wtorek, 26 maja 2015

Zablokuj reklamę

Reklamy atakują Nas ze wszystkich stron. Są w autobusach, na chodniku, w gazetach, na portalach społecznościowych. Wpychają się natarczywie w każdą dziedzinę życia. Za niedługo zamieszkają w naszych lodówkach i szafkach nocnych (a w przyszłości może nawet prosto w głowach). Reklamy powoli stają się nieodróżnialne od innych przekazów informacyjnych. Wtapiają się w otoczenie jak kameleon, doskonale zdając sobie sprawę, że nikt za reklamami nie przepada. Stąd rosnące zainteresowanie programami pomagającymi zapobiegać nadmiernym ilościom reklam


Bo reklamy to rzecz irytująca, budząca powszechną frustrację. Nic więc dziwnego, że jak grzyby po deszczu powstają nowe wersje programów usuwających nieznośne reklamy z zasięgu wzroku. AdBlock, Ad Muncher, AdFender, Anvi Ad Blocker, Ghostery - blokują reklamy, szyfrują Nasze działania w sieci, aby reklamodawcy nie mogli do Nas dotrzeć, zacierają Nasze ślady. Pozwalają uwolnić się od reklam internetowych, jednak nie działają na spam docierający do Naszych skrzynek mailowych. Reklama jest jak wirus, który trudno zatrzymać.



Pytanie jakie należy sobie postawić to czy reklamę naprawdę da się zatrzymać? Trudno Nam zablokować reklamy telewizyjne, możemy jedynie zmienić kanał na czas ich trwania. Trudno pominąć reklamy w gazetach i czasopismach, możemy jedynie wyciąć je z całości. Jednakże nie zrobimy już tego samego z bilbordami. Reklamy osaczają Nas z każdej strony. W społeczeństwie skupionym głównie na konsumpcji trudno wymagać, żeby reklamodawcy zaprzestali swoich działań. Ich ruchy podyktowane są preferencjami i wyborami konsumentów. A żeby wybić się z reklamowego szumu agencje reklamowe sięgają po coraz to nowsze sposoby reklamowania produktów i usług. Możemy zatrzymać reklamy w przeglądarce internetowej, ale nie wykluczymy ich całkowicie ze swojego życia.

Brak komentarzy: