poniedziałek, 25 maja 2015

Najdroższe reklamy

Reklama może zaintrygować wieloma elementami – nietypowym  pomysłem, aktorami, scenografią, dialogami – właściwie to można wymieniać, ale dziś opowiemy o reklamach, które po prostu kosztowały horrendalnie wysokie sumy pieniędzy.

Zaczynamy od skromnej reklamy Hondy Accord z 2003 roku. Realnie wciąga, aż do ostatniej sekundy i mimo, że brakuje w niej jakiś specjalnych wodotrysków, to wydano na  nią aż  6 milionów $! Nie była tylko najdroższa reklama roku 2003, ale także najbardziej czasochłonną bo próbowano nakręcić tę jedną scenę aż 600 razy.

Jeśli uważacie, że 6 milinów to mało, to być może przekonana was pewna reklama Avivy, która zostało wyprodukowana zaledwie rok później i kosztowała zaledwie 13 milionów $. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę obsadę – Bruce Willis, Ringo Starr, Alice Cooper, Elle Macpherson. To mówi samo za siebie. 

Przy kolejnej reklamie te poprzednie, które przedstawiliśmy, wyglądają jak ubodzy krewni. Reklama piwa Guinness kosztowała aż 20 milionów dolarów. Tematycznie jest dość podobna do reklamy Hondy Accord – chociaż tutaj zrealizowano to ze znacznie większym rozmachem. Wykorzystano 6,000 kostek domino, 10,000 książek, 400 opon, 75 luster, 50 lodówek, 45 szaf i sześć aut.


Pierwsze miejsce należy się jednak reklamie marki Chanel, na którą twórcy przeznaczyli 33 miliony $. W reklamie wzięła udział Nicole Kidman i Rodrigo Santoro.

Brak komentarzy: