Świadomy czytelnik reklamy omija,
uznaje za niepotrzebny zapychacz miejsca, które mogłoby być spożytkowane znacznie lepiej. W końcu skoro znalazł się w tym
niewielkim gronie ludzi, którzy jeszcze prasę kupują, chce coś
przeczytać, a nie przeglądać przeładowany obrazkami komiks. Nie ma co się oszukiwać, prasa cierpi
na deficyt treści, a materiały promocyjne stanowią znaczną część jej zasobów, niezależnie od tego czy weźmiemy do ręki pismo przeznaczone dla
pań, magazyn lifestylowy, czy miesięcznik dla wędkarzy. Nie należy
się na ten fakt obrażać, ekonomia rządzi się swoimi prawami, a
zarobki płynące z reklam, rekompensują brak chętnych na zakup
gazety w papierowej formie. Skoro czytelnik akceptuje taki stan
rzeczy (głównie dlatego,że nie ma wyboru), nie trzeba nic
zmieniać. Czy aby na pewno?
(http://corporate.moviestarplanet.com/media-news/press/)
To, co nie stanowi aż tak wielkiego
problemu dla wydawcy, staje się sporą zagwozdką dla reklamodawcy. Prasa w połączeniu z dobrze
stargetowanym przekazem, to doskonałe źródło hipotetycznych
klientów. Jak sprawić, żeby nudna reklama
nabrała nowego życia? Jak zaciekawić i zaangażować w jej formę czytelnika, by poświęcił
te cenne sekundy i zapoznał z produktem, który reklamuje? Przyciąganie uwagi nagością,
kolorystyką, jakością papieru (odmienną od reszty wydania),
chwytliwymi hasłami, darmowymi próbkami, wszystko to już było. Reklama, by zwrócić uwagę czytelnika
powinna zaproponować coś więcej ponad znane nam zabiegi. Odpowiedzią na te problemy jest
reklama prasowa, która posiada znamiona interaktywności. Jak to
możliwe? Wystarczy trochę kreatywności i okazuje się, że nie
musi być nudno i płasko. Za pomocą rozwiązań technologicznych
zwykłą kartkę papieru można zamienić w pełen życia obraz lub
przekształcić w produkt użyteczny dla czytelnika.
Marka Lexus, reklamując swój
najnowszy samochód wykorzystała Ipada. Czytelnik po
podłożeniu włączonego sprzętu pod kartkę, klikając play,
uruchamiał eksplozję odgłosów i świateł, doskonale
zsynchronizowaną z grafiką widniejącą na papierze. Kombinacja
obrazu, dźwięku, dotyku i (sporego) zaskoczenia, to bezbłędny
przykład kreatywnego wykorzystania tego typu przestrzeni
promocyjnej.
Test jazdy na kartce papieru? To
możliwe. Volkswagen znany z innowacyjnego podejścia do promowania
swoich produktów, stworzył aplikację, za pomocą której możliwy
był ten skomplikowany manewr. Unosząc telefon nad wydrukowaną
„jezdnią” użytkownik mógł sprawdzić różne cechy pojazdu i
jego zachowanie na „drodze”.
Alkohol odsłona druga. Brazylijski
marka browarów Glacial (z ang. lodowaty) pomysłowo połączyła
nazwę produktu z reklamą umieszczoną w jednej z gazet. Kartka,
uprzednio zwilżona wodą, owinięta na butelce i na chwilę włożona
do lodówki, znacznie przyspieszała proces chłodzenia piwa. Wszystko
to za sprawą cząstek soli zawartych w papierze, które pomagały
napojowi stać się zdatnym do picia.
(http://www.adforum.com/creative-work/ad/player/34508129)
Organizacja CERCA ( Children and
Adolescents Reference Centre ) na potrzeby kampanii społecznej
dotyczącej problemu pedofilii, stworzyła sugestywną reklamę
prasową. W layoutach wykorzystano fluorescencyjny tusz, dzięki
któremu w zależności od oświetlenia, obraz się zmieniał. Hasło
głosiło
„ Zgaś światło i pomóż Annie zasnąć”. Gdy
postąpiliśmy zgodnie ze wskazówkami, obok dziewczynki pojawiało
się to, co ukryte, zmieniał się też slogan „Pedofilia –
możesz tego nie widzieć, ale to może się zdarzyć„
(http://thesocietypages.org/socimages/2008/05/29/brazilian-ads-about-child-sexual-abuse/)
Marka Nivea postanowiła ułatwić
życie wszystkim zapominalskim plażowiczom, których dzień na plaży
niebezpiecznie się przedłużył. Kartkę papieru wyposażono w
panel solarny wraz z wtyczką do ładowania telefonu. Użyteczny
dodatek, w sam raz dla wszystkich, których dżwięk rozładowanej
baterii przyprawia o atak paniki.
(http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2335869/Magazine-ad-sunscreen-features-solar-powered-USB-.html)
1 komentarz:
Reklama prasowa w erze cyfrowej? Może się wydawać, że to zły pomysł, ale jak w takim razie trafić do grupy odbiorców która nadal ceni sobie gazety i magazyny? Takie osoby częściej zwracają uwagę na reklamy w prasie niż w innych mediach, uważają je za bardziej wiarygodne. Dlatego dobrze wykonana reklama prasowa może cały czas mieć ogromną wartość. Trzeba tylko przygotować ją tak aby najlepiej oddała charakter marki. Na pewno w stworzeniu takiej reklamy pomogą specjaliści z Domu Mediowego https://hashihoshi.com/ . Oni tworzą reklamy które pozostają w pamięci klientów. Każda kampania reklamowa w ich wykonaniu jest starannie zaplanowana i dostosowana do celów biznesowych.
Prześlij komentarz