Cała branża
reklamy internetowej od dłuższego czasu poszukuje nowych form reklam
interaktywnych, które mogłyby przynieść reklamodawcom lepsze efekty. Do tej
pory reklamy tylko zasłaniały informacje w Internecie, przeszkadzały w ich
wyszukiwaniu. Dosłownie mówiąc dokuczały, wchodziły w drogę, wręcz frustrowały
użytkowników. W ostatnim czasie sławne stały się właśnie animowane reklamy
wyskakujące gdzieś z rogu przeglądanej akurat strony. W tym roku, pod względem
procentowym zauważamy wzrost zainteresowania reklamodawców ofertą wideo.
Dotyczy to najróżniejszych form tej reklamy. Co jest największa wadą banerów animowanych?
Ich skuteczność! Przełomem okazał się pomysł wykorzystania pewnych powszechnie
znanych technologii internetowych.
Rich
media – to rodzaj reklamy internetowej, która integruje w sobie wiele kategorii
form promocyjnych np. animacje, dźwięk, interakcję, możliwość wyboru opcji. Od
września obowiązuje nowy standard emisji reklam, które teraz są domyślnie
wyświetlane bez dźwięku. Jego włączenie jest efektem świadomej decyzji
internauty. Sami decydujemy czy reklama ma się schować, czy włączyć jej muzykę,
zwiększyć obraz. Rich Media umożliwia agencjom tworzenie złożonych reklam
skutkujących działaniami użytkowników. Dzięki technologii Flash i HTML5 reklamy
mogą zawierać wiele poziomów treści w jednym miejscu docelowym – filmy, gry,
tweety z reklamy itd.
Przykłady(kliknij obrazek):
Jednym z najbardziej znanych rodzajów reklamy typu rich
media są banery internetowe wykonane w technologii Flash. Mimo, iż większość z
nich jest stosowana już od kilku lat, to dopiero od niedawna stało się możliwe
użycie ich przy tworzeniu reklam internetowych. Przedstawiciele Google
przyznają, że choć zaledwie 6 proc. klientów wykorzystuje rich media, to już w
najbliższym roku ich udział wzrośnie do 50 proc. Również dyrektor pionu
sprzedaży usług marketingowych portalu Onet.pl zdradza, że jego handlowcy
intensywnie pracują z klientami, pokazując korzyści płynące z tego typu
reklamy. Rich media nie tylko nie przeszkadza w podróżowaniu po Internecie, ale
także cechuje się lepszą skutecznością niż jej poprzednicy. Reklama ta zawiera grafikę lub wideo i obejmuje
jakiś rodzaj interakcji użytkownika. Mogą się one rozwijać, „unosić” nad
treścią strony, odsłaniać, rolować, chować, wyskakiwać. Ponadto zapewniają
dostęp do zagregowanych danych o zachowaniu odbiorców, w tym o liczbie
rozwinięć, różnych zdarzeniach wyjściowych oraz o ukończeniu odtwarzania wideo.
Rich Media pomaga w budowaniu świadomości i wizerunku marki. Reklamy te potrafią
przyciągnąć uwagę, zaintrygować i zaangażować współczesnych użytkowników. Stają się rozrywką, dostarczają wiedzy, dzięki
czemu nie ograniczają się do jednostronnego przekazu, ale wciągają użytkowników
do współdziałania z reklamą.
Dzięki Rich Mediom zyskujemy:
- rozbudowane elementy interaktywne (np. video, gry, 3D, ankiety, mapy)
- reklamy
stają się bardziej zauważalne, przykuwają uwagę odbiorcy dzięki czemu
przekaz marketingowy jest lepiej zapamiętywany
- możliwość
zmierzenia wszystkich aktywności użytkowników, a co za tym idzie - można
określić stopień zaangażowania odbiorców
- łatwy komunikat wartości związanych z marką i jej atrybutami bez potrzeby kierowania odbiorcy na stronę internetową tej marki.
Trend takiego
sposobu reklamowania pchnie reklamę internetową na nowe tory. Jest to forma
dużo bardziej rozwinięta, bogatsza i przede wszystkim angażująca użytkowników. Myślę,
że należy się spodziewać zmiany w wyglądzie portali i dużych serwisów
tematycznych, co już jest w sumie widoczne. Być może zmniejszy się liczba
reklam na stronie. W ich miejscu pojawią się reklamy atrakcyjne graficznie,
zaawansowane technologicznie, dobrze wyeksponowane i w końcu nie
przeszkadzające.
3 komentarze:
Wydaje mi się, że bardzo dużo osób korzysta również z performance marketingu, a firma http://adnext.pl/onas/performance-marketing-narzedzia/ ma o tego odpowiednie narzędzia. Moim zdaniem warto sprawdzić, no i oczywiście skorzystać, jeśli tylko jest potrzeba.
Prześlij komentarz