poniedziałek, 4 maja 2015

Rich media

Cała branża reklamy internetowej od dłuższego czasu poszukuje nowych form reklam interaktywnych, które mogłyby przynieść reklamodawcom lepsze efekty. Do tej pory reklamy tylko zasłaniały informacje w Internecie, przeszkadzały w ich wyszukiwaniu. Dosłownie mówiąc dokuczały, wchodziły w drogę, wręcz frustrowały użytkowników. W ostatnim czasie sławne stały się właśnie animowane reklamy wyskakujące gdzieś z rogu przeglądanej akurat strony. W tym roku, pod względem procentowym zauważamy wzrost zainteresowania reklamodawców ofertą wideo. Dotyczy to najróżniejszych form tej reklamy. Co jest największa wadą banerów animowanych? Ich skuteczność! Przełomem okazał się pomysł wykorzystania pewnych powszechnie znanych technologii internetowych.
            Rich media – to rodzaj reklamy internetowej, która integruje w sobie wiele kategorii form promocyjnych np. animacje, dźwięk, interakcję, możliwość wyboru opcji. Od września obowiązuje nowy standard emisji reklam, które teraz są domyślnie wyświetlane bez dźwięku. Jego włączenie jest efektem świadomej decyzji internauty. Sami decydujemy czy reklama ma się schować, czy włączyć jej muzykę, zwiększyć obraz. Rich Media umożliwia agencjom tworzenie złożonych reklam skutkujących działaniami użytkowników. Dzięki technologii Flash i HTML5 reklamy mogą zawierać wiele poziomów treści w jednym miejscu docelowym – filmy, gry, tweety z reklamy itd. 

Przykłady(kliknij obrazek):

Jednym z najbardziej znanych rodzajów reklamy typu rich media są banery internetowe wykonane w technologii Flash. Mimo, iż większość z nich jest stosowana już od kilku lat, to dopiero od niedawna stało się możliwe użycie ich przy tworzeniu reklam internetowych. Przedstawiciele Google przyznają, że choć zaledwie 6 proc. klientów wykorzystuje rich media, to już w najbliższym roku ich udział wzrośnie do 50 proc. Również dyrektor pionu sprzedaży usług marketingowych portalu Onet.pl zdradza, że jego handlowcy intensywnie pracują z klientami, pokazując korzyści płynące z tego typu reklamy. Rich media nie tylko nie przeszkadza w podróżowaniu po Internecie, ale także cechuje się lepszą skutecznością niż jej poprzednicy. Reklama ta zawiera grafikę lub wideo i obejmuje jakiś rodzaj interakcji użytkownika. Mogą się one rozwijać, „unosić” nad treścią strony, odsłaniać, rolować, chować, wyskakiwać. Ponadto zapewniają dostęp do zagregowanych danych o zachowaniu odbiorców, w tym o liczbie rozwinięć, różnych zdarzeniach wyjściowych oraz o ukończeniu odtwarzania wideo. Rich Media pomaga w budowaniu świadomości i wizerunku marki. Reklamy te potrafią przyciągnąć uwagę, zaintrygować i zaangażować współczesnych użytkowników.  Stają się rozrywką, dostarczają wiedzy, dzięki czemu nie ograniczają się do jednostronnego przekazu, ale wciągają użytkowników do współdziałania z reklamą.

Dzięki Rich Mediom zyskujemy:
  • rozbudowane elementy interaktywne (np. video, gry, 3D, ankiety, mapy)
  • reklamy stają się bardziej zauważalne, przykuwają uwagę odbiorcy dzięki czemu przekaz marketingowy jest lepiej zapamiętywany
  • możliwość zmierzenia wszystkich aktywności użytkowników, a co za tym idzie - można określić stopień zaangażowania odbiorców
  • łatwy komunikat wartości związanych z marką i jej atrybutami bez potrzeby kierowania odbiorcy na stronę internetową tej marki.
Trend takiego sposobu reklamowania pchnie reklamę internetową na nowe tory. Jest to forma dużo bardziej rozwinięta, bogatsza i przede wszystkim angażująca użytkowników. Myślę, że należy się spodziewać zmiany w wyglądzie portali i dużych serwisów tematycznych, co już jest w sumie widoczne. Być może zmniejszy się liczba reklam na stronie. W ich miejscu pojawią się reklamy atrakcyjne graficznie, zaawansowane technologicznie, dobrze wyeksponowane i w końcu nie przeszkadzające. 

1 komentarz:

Emzet Mi pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.