W reklamy w telewizji , sklepach na bilbordach ma przekonać nas do zakupu towaru , usług. Reklama muni być kolorowa , dobrze dobrana muzyka a przede wszystkim jaki znajduje się w niej tekst skłaniający nas abyśmy wzięli ich towar.
Język w reklamie żeby „
chwycił ‘’ odbiorcę za ucho musi być ciekawa,
dopasowana do muzyki. Jest to
język sloganów , wyraża hasło , sentencję , używany w celu zachwalenia towaru ,
do wzbudzenia chęci kupna i skorzystania z usługi oraz abyśmy kojarzyli ten
tekst z marką produktu. Język reklamy tworzy odbiorcy magiczny świat , działa na wyobraźnię , musi
być melodyjna , rytmiczna. Tekst jest łatwy do zapamiętania , krótki. Kojarzony
jest ze szczęściem, radością , pełnym luksusem.
Kiedy dojdzie do sytuacji, że dwóch odbiorców rozmawia ze sobą o
wybranym produkcie, to obydwoje mają w
pamięci zapamiętany tekst z reklamy. Kojarzy im się z czymś dobrym ,
pozytywnym. Twórcy reklam prezentują w reklamie wartości uniwersalne , używają
słów i wyrażeń pozytywnych , emocjonalnych, jak rodzina , mama ,
bezpieczeństwo. Jeśli jest mowa o
tekstach z reklamy o produktach , również tyczy się to tekstów promujących
sklepy przykładowo reklama „Media Mark
nie dla idiotów ‘’ lub „ Biedronka codziennie niskie ceny ‘’.
Przykładem wybrałam
reklamę „ Beko” . Tekstem kojarzącym się z tą marką produktów jest „ OOOO BEKO
!!! ‘’ . Początkowo słyszymy melodyjne teksty piosenki wraz z tekstem. Dobrana
do sytuacji, szczęśliwa rodzinka korzysta z sprzętu marki . Dopiero na samym końcu
reklamy jest główny test promujący markę. Twórcy reklamy w ten sposób , że
początkowo wrzucili melodyjny test z pokładem wraz z scenami szczęśliwej
rodzinki , dopiero na końcu był pokazany test „ OOOO BEKO ‘’ . Chcieli w ten
sposób nakłonić odbiorcę do całości obejrzenia reklamy.
Źródło : https://www.youtube.com/watch?v=ubgzGK1Vkxg
Innym przykładem takich
reklam jest wyemitowany kilka lat temu leku „ Etopiryna’’ . Jedną z najbardziej znanych tekstów
reklamowych wtedy jest to „ Goździkowa
przypomina na ból głowy Etopiryna ‘’ . Bohaterką reklamy jest sąsiadka
Goździkowa. Widzimy jak kobieta dziękuje
głównej bohaterce za polecenia tabletek na ból głowy. Podobnie jak w
przykładzie wyżej twórcy reklamy na sam koniec dali główny tekst promujący
reklamę.
Źródło : https://www.youtube.com/watch?v=BaAdUtmKUQo
Kolejnym przykładem jest
reklama Media Markt . Tym razem reklama dotyczy
promowanie tego sklepu. Znanym
tekstem sklepu jest „ Media Markt nie dla idiotów ‘’. Widzimy w niej parę w
czasie romantycznej kolacji . w tym
czasie kelner ich obsługuje , trzymając w ręce reklamówkę z Media Markt , głos podłożony mówił
„ Prawdziwej okazji nie wpuszcza się z ręki „ . Dopiero wtedy był tekst
„ Media Markt nie dla idiotów” . Twórcy tego pomysłowego tekst nie chodziło o
to , żeby nie obrazić odbiorców. Tylko po to żeby przekonać ludzi , że kupujący
w Media Markt to mądrzy konsumenci. Większość reklam tej marki to pokazują
promocję jakie są w sklepie . Chodź by
wyprzedaż świąteczna . To jest jedna z pierwszych reklam sklepu. W
kolejnych już nie ma tego słynnego
tekstu , tylko „ Media Markt kropka PL ‘’.
Źródło : https://www.youtube.com/watch?v=S0yipOuiQd8
Tekst jaki jest w
reklamie czyli język jest bardzo ważny . Od niego i nie tylko zależy czy
odbiorca będzie zainteresowany kupnem towaru. Ważne są słowa jakie są
przekazywane odbiorcy, muszą współgrać z melodią , rytmiczna być. Wtedy taki
tekst będzie nam się szybko kojarzył z jakąś marką. Jest wiele produktów z
którymi są popularne teksty reklamowe. Nie tylko te z wymienionych powyżej
przykładów powyżej, np. „ Merci , że
jesteś tu ‘’ lub „
Z Kasią ci się upiecze ‘’ i wiele innych reklam. Tekst reklamowy musi szybko wpadać odbiorcy
do głowy , musi być krótki , kojarzyć się z czymś pozytywnym , szczęściem , z
rodziną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz