środa, 13 maja 2015

Hostessa zwana promocją

Czy przychodzi taki czas w którym firma może sobie pozwolić na brak reklamy,czy promocji ? Nie, nigdy nie przychodzi czas na urlop od szeroko rozumianego marketingu. Nawet marki o stabilnej pozycji na rynku nie przestają inwestować w zabieganie o lojalność klientów oraz ich pozyskiwanie.


Klienci są coraz bardziej wymagający dlatego też firmy oprócz standardowych form reklamy coraz częściej wykorzystują formułę face to face. Jest to forma promocji za pomocą pracy hostessy. Rozbudowana już na szeroką skalę formuła  podwyższyła wymagania w stosunku do hostess. Aby w pełni zadowolić kupujących  uwagę zwraca się na właściwe przygotowanie przez hostessę w kwestiach dotyczących promowanego asortymentu jak i na umiejętności odpowiedniej komunikacji, ponieważ w takiej formie promocji podstawą jest bezpośredni kontakt z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Profesjonalna hostessa  powinna mieć wiedzę na temat firmy, którą w czasie swojej pracy będzie reprezentowała. Jest to niezbędne  do lepszej prezentacji oferty. hostessa jest  wizytówką marki, którą prezentuje musi więc  wzbudzać zainteresowanie i przyciągnąć do siebie klientów. W tej funkcji główną rolę odgrywa uśmiechnięta i ubrana w odpowiedni strój hostessa. Strój przy tej formie promocji jest bardzo ważny,  ponieważ hostessa chodząc po sklepie jest już zauważana przez potencjalnych klientów – można by było powiedzieć, że jest marką samą w sobie. Często stroje są w barwach promowanego produktu np. hostessa stojąca na promocji MILKI ubrana jest w fioletową sukienkę z Logo. 


Najczęściej wykorzystywane narzędzia w tym sposobie marketingu to przede wszystkim prezentacja stoiska z promowanym produktem, dbałość o stanowisko i właściwa ekspozycję produktu. Należy pamiętać, że głównym zadaniem hostessy jest nakłonienie jak największej liczby klientów do zakupy promowanego przez nią produktu. Hostessy zawsze przed promocją dostają od koordynatora wszystkie niezbędne informacje dotyczące produktu, który będą promować. Zawarte są w nich informacje mówiące o samych superlatywach produktu- hostessa zapoznając się z tymi wytycznymi ma podstawy aby podać takie słowa” klucze”, które przekonają potencjalnego  klienta do zakupu.   Dużo łatwiej konsumenci rezygnują z zakupu produktów marki, którą mieli zamiar kupić,  kiedy kupują pod wpływem impulsu. Do zakupu innego „lepszego’  produktu, który promuje hostessa jest często atrakcyjna cena, różnego rodzaju gratisy wydawane przez hostessę, degustacje- pozwalające klientom na spróbowanie produktu (jest to tak zwany Sampling, który sprawia, że klienci mogą wypróbować produkt. Ty m samym hostessa może uzyskać informacje na temat reakcji klienta na dany produkt- dotyczące jego smaku z, zapachu czy sposobu użytkowania).  czy też po prostu urok i wdzięk hostessy, która za pomocą ładnego uśmiechu sprawi, że  dany produkt powędruje do koszyka klienta.


W dzisiejszych czasach przekonanie klienta do produktu jest trudne- sama pracuje jako hostessa więc wiem co mówię. Moim zdaniem forma face to face  jest najskuteczniejszym sposobem poznania przede wszystkim oczekiwań konsumentów wobec danej kategorii towarów i danej marki. Tak prowadzone działania pozwolą firmom  sprawdzić bezpośrednio, w jakim stopniu klienci zainteresowani są danym produktem i jaka jest ich opinia o firmie. 


Brak komentarzy: