Czy
przychodzi taki czas w którym firma może sobie pozwolić na brak reklamy,czy
promocji ? Nie, nigdy nie przychodzi czas na urlop od szeroko rozumianego
marketingu. Nawet marki o stabilnej pozycji na rynku nie przestają inwestować w
zabieganie o lojalność klientów oraz ich pozyskiwanie.
Klienci są coraz bardziej wymagający dlatego też firmy oprócz standardowych form reklamy coraz
częściej wykorzystują formułę face to
face. Jest to forma promocji za pomocą pracy hostessy. Rozbudowana już na
szeroką skalę formuła podwyższyła wymagania
w stosunku do hostess. Aby w pełni
zadowolić kupujących uwagę zwraca się na
właściwe przygotowanie przez hostessę w kwestiach dotyczących promowanego
asortymentu jak i na umiejętności odpowiedniej komunikacji, ponieważ w
takiej formie promocji podstawą jest bezpośredni kontakt z obecnymi, jak i
potencjalnymi klientami. Profesjonalna hostessa powinna mieć wiedzę na temat firmy, którą w
czasie swojej pracy będzie reprezentowała. Jest to
niezbędne do lepszej prezentacji oferty.
hostessa jest wizytówką marki, którą
prezentuje musi więc wzbudzać zainteresowanie
i przyciągnąć do siebie klientów. W tej funkcji główną rolę odgrywa uśmiechnięta
i ubrana w odpowiedni strój hostessa. Strój przy tej formie promocji jest
bardzo ważny, ponieważ hostessa chodząc
po sklepie jest już zauważana przez potencjalnych klientów – można by było
powiedzieć, że jest marką samą w sobie. Często stroje są w barwach promowanego
produktu np. hostessa stojąca na promocji MILKI ubrana jest w fioletową
sukienkę z Logo.
Najczęściej
wykorzystywane narzędzia w tym sposobie marketingu to przede wszystkim
prezentacja stoiska z promowanym produktem, dbałość o stanowisko i właściwa
ekspozycję produktu. Należy pamiętać, że głównym zadaniem hostessy jest
nakłonienie jak największej liczby klientów do zakupy promowanego przez nią
produktu. Hostessy zawsze przed promocją dostają od koordynatora wszystkie
niezbędne informacje dotyczące produktu, który będą promować. Zawarte są w nich
informacje mówiące o samych superlatywach produktu- hostessa zapoznając się z
tymi wytycznymi ma podstawy aby podać takie słowa” klucze”, które przekonają
potencjalnego klienta do zakupu. Dużo łatwiej konsumenci rezygnują z
zakupu produktów marki, którą mieli zamiar kupić, kiedy kupują pod wpływem impulsu. Do zakupu innego „lepszego’ produktu, który promuje hostessa jest często
atrakcyjna cena, różnego rodzaju gratisy wydawane przez hostessę, degustacje-
pozwalające klientom na spróbowanie produktu (jest to tak zwany Sampling, który
sprawia, że klienci mogą wypróbować produkt. Ty m samym hostessa może uzyskać
informacje na temat reakcji klienta na dany produkt- dotyczące jego smaku z,
zapachu czy sposobu użytkowania). czy
też po prostu urok i wdzięk hostessy, która za pomocą ładnego uśmiechu sprawi,
że dany produkt powędruje do koszyka
klienta.
W dzisiejszych
czasach przekonanie klienta do produktu jest trudne- sama pracuje jako hostessa
więc wiem co mówię. Moim zdaniem forma face to face jest najskuteczniejszym sposobem poznania przede
wszystkim oczekiwań konsumentów wobec danej kategorii towarów i danej marki. Tak
prowadzone działania pozwolą firmom sprawdzić bezpośrednio, w jakim
stopniu klienci zainteresowani są danym produktem i jaka jest ich opinia o
firmie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz