piątek, 1 czerwca 2012

O reklamie internetowej.

 

                Najpierw trzeba zadac sobie pytanie, czym jest reklama ?      



      Reklama  informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw.
Reklama przybiera różną postać od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.

     Wszech obecna w świecie. Możemy ją znaleźć w prasie, radiu, telewizji. Co dzień mijamy liczne bilbordy pokazujące młodych i zadowolonych ludzi, krótkich spotów reklamowych słuchamy jadąc autobusem, czy czekając na pociąg w poczekalni PKP. Jedni kupują gazetę i jeszcze w saloniku prasowym oddają sprzedawcy wszystkie wkładki reklamowe, drudzy pieczołowicie przeglądają je w domach. Wszystkie formy reklamy łączy jedno: zdobycie potencjalnego klienta. 




     Z momentem połączenia komputerów w sieć rynek reklamy uległ zmianie. Szybko zauważono, że internet jest dobrym nośnikiem informacji. Plusami reklamy internetowej jest szybkość i łatwość rozpowszechniania, łatwość w dotarciu do klienta, na co warto również zwrócić uwagę, to fakt, że z dnia na dzień przybywa użytkowników WWW. Jedną z najczęściej rozpowszechnionych rodzajów reklamy internetowej są strony www. Na stronie zawarte są najważniejsze dane dotyczące naszej firmy lub produktu. Zwykle zamieszczana tam jest także historia przedsiębiorstwa, jej największe sukcesy. Jednym słowem - chwalimy się najlepszym co mamy. Kolejną formą wirtualnej promocji są wiadomości e-mail. Zwykle, gdy rejestrujemy się w danym serwisie podajemy swój adres elektroniczny e-mail oraz zgadzamy się z regulaminem portalu. Tym samym wyrażamy zgodę na otrzymywanie wiadomości elektronicznych od administratora witryny. W tym miejscu należy wspomnieć o wiadomościach typu spam.




    Trudno zbadać efektywność promocji web. Dzieje się tak dlatego, że jesteśmy przyzwyczajeni do wszelakiej formy reklamy internetowej, korzystamy z programów blokujących wyskakujące okienka, a abyśmy kliknęli w dany baner musi on przyciągnąć naszą uwagę, powinien być inny niż wszystkie. Dlaczego mimo takiego przyzwyczajenia do promocji w sieci ten rynek ciągle się rozwija? W dalszym ciągu internet jest tanim nośnikiem reklamy, dotarcie do tysiąca odbiorców niesie porównywalnie niższe koszty niż w innych mediach.










Brak komentarzy: