Reklamy leków odwołują się przede wszystkim do potrzeby
bezpieczeństwa. Chcemy mieć pewność, że dzięki stosowaniu tego a nie innego
leku unikniemy choroby, że lek nas uchroni przed bólem, czy niedoborem
niezbędnych witamin.
Dobrym przykładem reklamy, w której ukazano niezawodność
leku jest „Neo-angin”. Bezapelacyjnie zwycięża konkurencję z takimi
przeciwnikami, jak: hydraulik - który pragnął wyleczyć zapalenie gardła,
strażak – ugasić ból, policjant – powstrzymać infekcję. Zdumiona bohaterka
reklamy bez wahania wybiera „Neo-angin”, który w pojedynkę, niczym
superbohater, radzi sobie z trzema przeszkodami, jest najlepszym orężem w walce
z chorobą…”Neo-angin – gardłu na pomoc!
Zdarza się, że reklama – by wzbudzić zaufanie nabywcy
odwołuje się do autorytetów, których opinia utwierdza w poczuciu
bezpieczeństwa, dając świadomość rozsądnie wydanych pieniędzy. Tak właśnie
dzieje się w reklamie tabletek przeciw bólowi głowy o nazwie „Etopiryna”, w
której lokalnym autorytetem jest pani Goździkowa. Stojący w kolejce do farmaceuty
mężczyzna podkreśla:
„Goździkowa mówiła, że jak dostała coś takiego…taki lek od bólu głowy, to ją wreszcie głowa przestała boleć”… produkt staje się wyraźnie nobilitowany. Pozostali klienci, chcąc nabyć lek o podobnym działaniu, powołują się również na Goździkową, mimo że osobiście nie znają kobiety. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Jeśli większość wybiera ten a nie inny produkt, automatycznie uznajemy, że jest on dobry.
Etopiryna to skuteczny lek od bólu głowy.
„Goździkowa przypomina, na ból głowy, Etopiryna”!
„Goździkowa mówiła, że jak dostała coś takiego…taki lek od bólu głowy, to ją wreszcie głowa przestała boleć”… produkt staje się wyraźnie nobilitowany. Pozostali klienci, chcąc nabyć lek o podobnym działaniu, powołują się również na Goździkową, mimo że osobiście nie znają kobiety. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Jeśli większość wybiera ten a nie inny produkt, automatycznie uznajemy, że jest on dobry.
Etopiryna to skuteczny lek od bólu głowy.
„Goździkowa przypomina, na ból głowy, Etopiryna”!
Zgaga, wzdęcia i bóle brzucha – są nie do przewidzenia. Dopadają człowieka
znienacka i od tego, czy jest on przygotowany na tego typu wypadki, zależy jego
psychiczny komfort lub dyskomfort. Bohaterka reklamy leku Controloc Control
sama podkreśla:
„Znowu zgaga…ile razy popsuła mi nastrój. Tobie też? Zawsze myślałam, że to
moja wina. Próbowałam wszystkiego, ale to palące uczucie ciągle powracało.
WRESZCIE mam coś zupełnie innego: Controloc Control. Tylko jedna tabletka
dziennie i wydzielanie kwasu jest pod kontrolą. Działa całą dobę, czuję się
wolna od zgagi. „Controloc Control” – uwalnia od zgagi!
„Męczący katar sprawia, że czujesz się odosobniony?” W
reklamie preparatu przeciw katarowi „Otrivin” słyszymy, że: „Otrivin po
pierwsze szybko udrażnia nos, a po drugie, dzięki formule nawilżającej,
zapobiega podrażnieniom. Otrivin – przyjemność oddychania”
Otrivin daje poczucie zdrowia i bezpieczeństwa. Odosobnienie chorego trwa do chwili zażycia leku, po którym pojawia się ulga, a samotny bohater zostaje otoczony przez innych ludzi.
Otrivin daje poczucie zdrowia i bezpieczeństwa. Odosobnienie chorego trwa do chwili zażycia leku, po którym pojawia się ulga, a samotny bohater zostaje otoczony przez innych ludzi.
Agata Zawadzka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz