Głównym założeniem całej kampanii reklamowej „Serce i Rozum” było
ocieplenie wizerunku Telekomunikacji Polskiej w oczach klientów. Firma chciała
zerwać ze swoim negatywnym stereotypem, który od lat jej towarzyszył. Klienci
odbierali „TP” jako firmę staroświecką, która nie dba o swoich odbiorców oraz
chce ich maksymalnie wyzyskać. Strategia kampanii opierała się na pokazaniu jej
nowego oblicza: firmy nowoczesnej, dynamicznie się rozwijającej, która jest
otwarta na potrzeby swoich potencjalnych klientów. Kreacja sympatycznych
postaci jakimi są „Serce i Rozum”, miała
na celu zbliżenie marki i konsumenta oraz zmniejszenie dystansu między nimi.
Aby dokładnie zanalizować ten aspekt miałam okazję przeprowadzić badania
skuteczności omawianej kampanii reklamowej.
Z przeprowadzonych badań wynika, że kampania reklamowa „Serce i Rozum”
cieszy się dużą zauważalnością. Jest zapamiętywana. Reklama wybija się na tle
innych. Spoty z łatwością docierają do odbiorców. Na podstawie badań można
wyciągnąć wniosek, że jest ona dobrze rozpowszechniona w mediach - trafia do
klienta. (94% badanych zaznacza, że zetknęła się z elementami kampanii w
mediach na przestrzeni ostatniego miesiąca).
Kampania reklamowa „Serce i Rozum” cieszy się
dużym zainteresowaniem ze strony odbiorców. Jest odbierana jaka sympatyczna i
przyjemna. Widzowie deklarują, że nie odczuwają przesytu związanego z
częstością emisji reklam. Zgodnie z tym wynikiem możemy uznać, że klienci nie
uważają reklam za drażniące i irytujące a oglądanie ich sprawia im przyjemność.
Badania pokazują, że format nie nudzi się i mimo wyemitowania już 16 spotów,
kolejne kreacje nadal cieszą się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców.
Spoty reklamowe są odbierane przez badanych jako zabawne, humorystyczne
i ciekawe. Klienci nie uznają ich natomiast za nudne i smutne. Badania
potwierdzają spełnienie podstawowych założenia kampanii reklamowej, czyli
ocieplenie wizerunku firmy. Maskotki TP są uznane przez klientów jako sympatyczne
i przyjacielskie. Cała kampania natomiast jako interesująca i zabawna. Całość
działań TP możemy uznać za spory sukces w dziedzinie marketingu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz