niedziela, 3 czerwca 2012

Rozum i serce


Głównym założeniem całej kampanii reklamowej „Serce i Rozum” było ocieplenie wizerunku Telekomunikacji Polskiej w oczach klientów. Firma chciała zerwać ze swoim negatywnym stereotypem, który od lat jej towarzyszył. Klienci odbierali „TP” jako firmę staroświecką, która nie dba o swoich odbiorców oraz chce ich maksymalnie wyzyskać. Strategia kampanii opierała się na pokazaniu jej nowego oblicza: firmy nowoczesnej, dynamicznie się rozwijającej, która jest otwarta na potrzeby swoich potencjalnych klientów. Kreacja sympatycznych postaci jakimi są „Serce i Rozum”,  miała na celu zbliżenie marki i konsumenta oraz zmniejszenie dystansu między nimi. Aby dokładnie zanalizować ten aspekt miałam okazję przeprowadzić badania skuteczności omawianej kampanii reklamowej.


 
Z przeprowadzonych badań wynika, że kampania reklamowa „Serce i Rozum” cieszy się dużą zauważalnością. Jest zapamiętywana. Reklama wybija się na tle innych. Spoty z łatwością docierają do odbiorców. Na podstawie badań można wyciągnąć wniosek, że jest ona dobrze rozpowszechniona w mediach - trafia do klienta. (94% badanych zaznacza, że zetknęła się z elementami kampanii w mediach na przestrzeni ostatniego miesiąca).



Kampania reklamowa „Serce i Rozum” cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony odbiorców. Jest odbierana jaka sympatyczna i przyjemna. Widzowie deklarują, że nie odczuwają przesytu związanego z częstością emisji reklam. Zgodnie z tym wynikiem możemy uznać, że klienci nie uważają reklam za drażniące i irytujące a oglądanie ich sprawia im przyjemność. Badania pokazują, że format nie nudzi się i mimo wyemitowania już 16 spotów, kolejne kreacje nadal cieszą się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców.



Spoty reklamowe są odbierane przez badanych jako zabawne, humorystyczne i ciekawe. Klienci nie uznają ich natomiast za nudne i smutne. Badania potwierdzają spełnienie podstawowych założenia kampanii reklamowej, czyli ocieplenie wizerunku firmy. Maskotki TP są uznane przez klientów jako sympatyczne i przyjacielskie. Cała kampania natomiast jako interesująca i zabawna. Całość działań TP możemy uznać za spory sukces w dziedzinie marketingu.

Brak komentarzy: