Mimo opisywanej przez Ritzer'a
przewidywalności, McDonald's dba o klientów na całym świecie. Pomimo stałych
elementów menu, zarówno w Ameryce jak i w Azji czy Europie można spróbować
czegoś, co jest stałym elementem kulinarnym danego kraju. Na przykład w
Niemczech będzie to kanapka z kiełbasą, we Włoszech z dodatkiem mozzarelli, a w
krajach azjatyckich z dodatkiem aromatycznych przypraw, bądź w wersji
wegetariańskiej.
Sieć McDonald’s była głównym „bohaterem”
filmu dokumentalnego z 2004 roku - „Super Size Me”. Film odniósł niebywały
sukces nie tylko w Stanach Zjednoczonych.
Morgan Spurlock, reżyser, producent i
główny aktor poddał się eksperymentowi – założeniem było żywienie się w
restauracjach McDonald’s przez 30 dni. Przez miesiąc spożywał tam 3 posiłki dziennie
i utrzymywał amerykańską dzienną normę 2,5 tys. kroków. Zmiany, jakie zaszły w
organizmie Spurlock’a były ogromne, a sama sieć po premierze zdecydowała się na
radykalne zmiany. Było to między innymi zmniejszenie porcji, do menu
wprowadzono wodę i sałatki, a jako prezent klienci mogli otrzymać licznik kroków,
który miał zachęcać do chodzenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz