sobota, 2 czerwca 2012

Wizerunek firmy McDonald's (cz. 4)


Mimo opisywanej przez Ritzer'a przewidywalności, McDonald's dba o klientów na całym świecie. Pomimo stałych elementów menu, zarówno w Ameryce jak i w Azji czy Europie można spróbować czegoś, co jest stałym elementem kulinarnym danego kraju. Na przykład w Niemczech będzie to kanapka z kiełbasą, we Włoszech z dodatkiem mozzarelli, a w krajach azjatyckich z dodatkiem aromatycznych przypraw, bądź w wersji wegetariańskiej.



Sieć McDonald’s była głównym „bohaterem” filmu dokumentalnego z 2004 roku - „Super Size Me”. Film odniósł niebywały sukces nie tylko w Stanach Zjednoczonych.


Morgan Spurlock, reżyser, producent i główny aktor poddał się eksperymentowi – założeniem było żywienie się w restauracjach McDonald’s przez 30 dni. Przez miesiąc spożywał tam 3 posiłki dziennie i utrzymywał amerykańską dzienną normę 2,5 tys. kroków. Zmiany, jakie zaszły w organizmie Spurlock’a były ogromne, a sama sieć po premierze zdecydowała się na radykalne zmiany. Było to między innymi zmniejszenie porcji, do menu wprowadzono wodę i sałatki, a jako prezent klienci mogli otrzymać licznik kroków, który miał zachęcać do chodzenia. 

Brak komentarzy: