niedziela, 3 czerwca 2012

Coca-Cola - cała tajemnica

W tym poście przedstawię Wam, co moim zdaniem czyni Coca-Colę fenomenem na rynku:

Po pierwsze historia marki. Rok 1886 i sukcesywne reklamy od tamtego czasu sprawiły, że nieprzerwanie trwa ona w świadomości konsumentów.

Kolejnym elementem jest logo Coca-Coli. Dla przykładu na osi czasu przedstawione zostało porównanie zmiany Pepsi Coli w porównaniu do Coca-Coli. Jak widać Pepsi na przełomie lat swej działalności wielokrotnie zmieniała swoje logo ( wiąże się to z problemami dotarcia z nowym logiem do klientów ) zaś logo Coca-Coli jest niezmienne od początków działalności firmy. Dzięki temu to logo posiada ogromny prestiż i dzięki zabiegom Public Relations kojarzone jest z marką Premium. Znak firmowy Coca-Cola jest wart 70 mld dolarów (źródło Focus lipiec 2011 ). Ludzie jednoczą się wokół loga. Nie liczy się tylko smak. Liczy się to, że pijemy prestiżową Coca-Colę. Ważnym zatem jest to, aby znak firmowy oddziaływał na zmysły klientów i tak jest w przypadku loga Coca-Coli.
Po trzecie kreowanie marki na silnie pozytywną, sami przecież znamy reklamy gdzie dziadek przy obiedzie otwiera Coca-Colę, albo, że otwieramy Coca-Colę i wszystko staję się lepsze prawda? :)

Nie sposób w tym momencie nie odnieść się do ich haseł reklamowych które ewidentnie odnoszą się do naszej sfery życia jak na przykład Life Tastes Good albo What You Want is a Coke. I co? I czujemy się lepiej bo pijemy WŁAŚNIE Coca-Colę. Nie sposób tutaj także nie zauważyć konsekwencji z jaką Coca-Cola wprowadza swoje hasła reklamowe. Stara się ję kreować aby pasowały do obecnych trendów i realiów.



Gadżety też na pewno są ważną częścią strategii Public Relations marki Coca-Cola. Dzięki takim zabiegom buduje się dobre relacje z konsumentami. Poza tym gadżet znajdujący się w domu ma używany i przypomina o danej marce. Jednocześnie taki sposób reklamy także zapisuje się w świadomości konsumentów. Prawie każdy przecież w pewnym okresie miał misia Coca-Coli.
Pozatymi rzeczami są jeszcze konkursy, wykorzystywanie imprez masowych i sportowych, dodatkowo nowe technologie (jak facebook czy aplikacja na ipada).


W związku z powyższymi działaniami Public Relation firma jest liderem sprzedaży napojów gazowanych na świecie, ma globalny zasięg i inwestuje na rynkach wschodzących takich jak Indie czy Chiny, co też jest dobrym zabiegiem ponieważ o ile świadomość np. w Europie o tym że Coca-Cola może być szkodliwa w nadmiarze wzrasta, zaś tam dla klientów posiadania napoju który posiada także zachód o takiej renomie jest jak eldorado.



Brak komentarzy: