niedziela, 3 czerwca 2012

„Fenomen tańca na zdobycie współczesnego klienta"


Taniec towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów. Jego ślady znajdziemy w każdej epoce i w każdych kulturach. Od tysiącleci ludzie przekazywali swoje opowieści poprzez taniec, tańczono aby oddać hołd bóstwom prosząc w ten sposób o urodzaj, czy dziękując za otrzymane dary. Wojownicy przygotowywali się do wojny poprzez taniec. Długi czas taniec pełnił funkcję tańca jako modlitwy, rytuału w ceremoniach kościelnych. W późniejszym czasie taniec stał się bardziej widowiskowy.
                        Kto z nas nie marzył o tym, by choć raz być podziwianym przez innych, stanąć w świetle fleszy i być w  centrum uwagi. Jednak nie każdy potrafi, czy chce tańczyć. Nie każdego stać na drogie kursy tańca. I tutaj media odgrywają ogromną rolę. Bez wychodzenia z domu możemy znaleźć się w fascynującym i „wirującym” świecie tańca. Taniec był i jest wszechobecny. Taniec pojawia się nie tylko w filmach, ale  zdominował również programy rozrywkowe, a co najważniejsze pojawia się jako chwyt konsumencki w reklamach.
     Kochamy taniec, ponieważ wyraża wszystkie uczucia, które towarzyszą nam przez całe życie. I tutaj producenci reklam robią wszystko,  aby przykuć uwagę widza, w tym celu zaczęto coraz częściej wykorzystywać motywy taneczne oraz osoby, które zasłynęły i osiągnęły coś w tej dziedzinie. Niejednokrotnie tancerze, o których nikt nic nie wiedział stali się gwiazdami kilkuminutowych spotów reklamowych. Producenci reklam zdają sobie sprawę, że monotonia dosięga każdego człowieka. W pogoni za sukcesem brakuje nam czasu na to aby realizować swoje marzenia, dlatego utożsamiamy się z tymi, którzy kochają to co robią. Ich obecność w reklamach jest bardziej wiarygodna i przyciąga potencjalnych nabywców.
            Reklamy tak naprawdę wszystkie są do siebie podobne i trudno znaleźć w nich coś oryginalnego, co by przykuło naszą uwagę na dłużej i powiedziało, że to jest właśnie dobra reklama, tego jeszcze nie było. Ciężko o to, ponieważ konkurencja na rynku jest bardzo duża, a przy tym nie ma co ukrywać jest mały wybór tematyki. Coś co jest modne w danym momencie, automatycznie zostaje podłapane przez innych reżyserów reklam i wówczas staje się to nie tyle modne co nadzwyczajnie powszechne.
            Wykorzystanie tańca oraz muzyki w reklamie stało się bardzo dobrym pomysłem, ponieważ dzięki temu reklama jest dużo chętniej oglądana, w związku z tym, że te dwie dziedziny sztuki są bardzo propagowane przez telewizję. Tak więc aby odnieść sukces w reklamie wystarczy jedynie w odpowiedni sposób zaaranżować taniec, czy też wkomponować produkt w odpowiednią muzykę. Dobry oryginalny pomysł, pozwoli stworzyć odpowiednie wrażenie i  reklama stanie się prawdziwym hitem, którym będą się zachwycać telewidzowie. A przedstawiany w takiej reklamie produkt będzie odpowiednio popularny i będzie się bardzo dobrze sprzedawał.
            Taką reklamą różniącą się od wszystkich innych reklam jest fantastyczny taniec palców w reklamie Samsung Galaxy S II.
Jest to przykład niebanalnej reklamy, ogromnie różniącej się od tych, które oglądamy kilkanaście razy dziennie. Bez dużych nakładów ciekawy układ taneczny można zaprezentować przy użyciu samych rąk.  Jay Funk, który jest tancerzem z Los Angeles przygotował interesującą choreografię na potrzeby promocji Samsung Galaxy S II. Chłopak specjalizuje się w tego typu tańcu, to co prezentuje naprawdę robi wrażenie.  Bardzo ciekawy pomysł na reklamę telefonu dotykowego.

Brak komentarzy: