niedziela, 3 czerwca 2012

"Nie czytaj. Kujaj babola".

Kampanii społecznych, związanych z czytelnictwem było już wiele. Niektóre z nich nawet bardzo udane. Jako miłośnik literatury bardzo chętnie przytoczę kilka z nich.

Chyba każdy kojarzy hasło "cała Polska czyta dzieciom". Osobiście uważam że  to, oprócz słynnego "pij mleko będziesz wielki", jedno z najbardziej znanych sloganów polskich kampanij społecznych. W tym roku akcja obchodziła dziesięciolecie. Na tą okazję przygotowany został spot reklamowy.




Wykonawcą akcji jest agencja Bimers, działająca na zlecenie Narodowego Centrum Kultury
 i Fundacji ABCXXI. W głównej roli wystąpił Rafał Rutkowski.

Oto inne przykłady spotów telewizyjnych tej akcji:






W nie mniej oryginalny sposób do czytania przekonuje nas Bibliocreatio i Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, która jest organizatorem kampanii "czytaj! Zobacz więcej". Hasło akcji głosi dość przekornie "nie czytaj, książki są ciężkie, uzależniają". W podobnej, ironicznej konwencji przedstawiono spot telewizyjny, w którym znane Polki i Polacy zniechęcają do czytania, podając różne argumenty.
Dowcip, dystans i bardzo prosta i przystępna forma.




Ps. Mam podobne obawy jak Pan Jacek Borkowski." Ci co nie czytają tego nie zrozumieją".

Brak komentarzy: