Blog studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Opolskim o reklamie we współczesnym świecie informacyjnym
środa, 13 czerwca 2012
Kolory w reklamach.
Bardzo dużą rolę w reklamie odrgywają nie tylko slogany czy produkty, ale również barwy i kolory w niej występujące. Dobrze dobrane barwy potrafią oddziałowywać na naszą psychikę. Każdy kolor kojarzy się z czymś innym. Kolor czerwony symbolizuje krew, miłość, namiętność. Często oddziałowuje na osoby młode. Przyciąga uwagę i wywołuje chęć zakupu. Często wykorzystywany jest w reklamach żywności, luksusowych samochodów i używek. Kolor czarny symbolizuje śmierć, luksus, prestiż, sukces. Tworzy aurę tajemniczości. Kolor wykorzystywany w reklamach społecznościowych. Niebieski i zielony występuje w reklamach żywności, leków, produktów naturalnych. Żółty - lody,kosmetyki. Kolor fioletowy i granatowy używany jest w reklamach produktów dla kobiet, związanych z biznesem lub wyrobów czekoladowych. Pomarańczowy stosowany jest natomiast w architekturze, budownictwie, w energetyce ponieważ kojarzy nam się ze zdrowiem i siłą. Wychodzi, więc na to,że każdy z nas ma jakieś kolory, które na nas działają. Kto wie, ile razy zmusiły nas one do zakupu jakiegoś reklamowanego produktu... :))
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz