Blog studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Opolskim o reklamie we współczesnym świecie informacyjnym
sobota, 2 czerwca 2012
UPC - przemilczenia?
UPC Polska Sp. z o.o. Jest polską filią międzynarodowej firmy Liberty Global, dostawcą usług telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do internetu i usług telefonicznych.
Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej UPC miała na koniec września 2009 r. ponad milion abonentów, co stanowi 22,15% rynku , i była pod tym względem największą siecią kablową w Polsce.
Co z jej skutecznością? Owszem, w Polsce prężnie się rozwija i jest coraz bardziej popularna, ale reklamy, które postanowiła nakręcić z udziałem polskiej artystki kabaretowej – Katarzyny Pakosińskiej, niestety okazały się nie tylko mało skuteczne , ale i wprowadzające potencjalnych klientów w błąd. Stwierdziła tak Komisja Etyki Reklamy, oceniając spot reklamowy telefonii stacjonarnej UPC o internecie o prędkości 25Mb/s za jedyne 39 złotych. Okazuje się jednak, że Internet w tej cenie dostępny był dopiero, gdy klient zdecyduje się wykupić pozostałe usługi – telewizję oraz telefon stacjonarny.
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, że reklama UPC pomija wazny aspekt oferty. Internet w porponowanej cenie nie jest do kupienia sam w sobie, ale wyłącznie w pakiecie, kt,orego kwota przekracza 100 zł. UPC broniło się tym, że w czasie trwania reklamy pojawia się komunikat odnośnie ograniczeń w dostepie do tej oferty. Jednak przez to, że jest praktycznie niewidoczny – trudno go zauważyć.
Komisja Etyki Reklamy dalej podtrzymywała swoje zdanie o braku rzetelności w reklamie i naruszeniu kodeksu etyki.
Sprawa ta w bardzo dużym stopniu wpłynęła na zmniejszenie skuteczności odbioru potencjalnych klientów dopiero co rozwijającej się filii w Polsce.
UPC postawiła na humor w reklamach, a fenomenalna Pakosińska wywiązała się z powierzonej roli najlepiej jak umiała. Skutek? Pani Kasia mimo reklamowych wpadek UPC zaczęła być utożsamiana z usługami operatora , a co za tym idzie znana twarz przyciągnęła odbiorców i zwiększyła skuteczność oddziaływania reklam na audytorium.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz