Posłowie FeRReRo
Pora zakończyć serię wpisów na temat produktów marki Ferrero. Czas omówić
pokrótce pozostałe marki które znajdziemy z palecie produktów firmy Ferrero
oraz zarysować ogólne wnioski dotyczące strategii sprzedażowej firmy. Widoczny
jest sztywny podział produktów ze względu na target: matki z dziećmi(Nutella,
Kinder Delice, Kinder Czekolada, Kinder Mleczna Kanapka, Kinder Pinqui), młodzi
ludzie (Maxi King), pary (Rafaello, Kinder Bueno, Ferrero Rocher), indywidualiści
(Kinder Bueno White, Tic-tac, Duplo). Tak sprecyzowany target jest wygodny z
punku widzenia sprzedaży, ponieważ ciężko znaleźć osobę która nie odnalazła by
się chociażby w jednej z grup. Częściej odbiorca jest w kilku jednocześnie. Produkty
w reklamach występują jako substytuty substytut (np. alkoholu) albo atrybuty (w
reklamie Nutelli przedstawiony jest obraz szczęśliwej rodziny, pomimo że nie
występuje w niej ojciec). Wszystkie reklamy odwołują się do idealnego odrobine
odrealnionego świata. Obsypywanie odbiorcy utopijnym luksusem okazuje się
skuteczne zarówno przy założeniu dostatku w życiu odbiorcy jak i jego braku.
Swobodnie można powiedzieć że reklama spełnia marzenia widzów, zaspakajają uniwersalne
potrzeby, ponieważ każdy chce mieć rodzinę, chce być szczęśliwy, być w dobrym
związku, być pociągający seksualnie, czy mieć zdrowe dzieci. W społeczeństwie
występuje przymus posiadania tego wszystkiego. Dopiero spełnienie tego przymusu
faktycznie świadczy o tym, że faktycznie się czują szczęśliwi. Istotą reklam
Ferrero jest nadawanie znaczeń. Na dobrą sprawę w słowie czekolada nie ma nich
czekoladowego. W każdej reklamie czekolada staje się symbolem czegoś innego. Nie
razi to w oczy (sic!). Idealnie pasuje do randki gdzie staje się symbolem
miłości (Rafaello). Równocześnie komponuje się z szczęśliwą rodziną gdzie, o
zgrozo, jest symbolem zdrowej przekąski (Nutella). Tak samo na imprezie staje
się atrybutem dobrej zabawy (Maxi King). Podobne przykłady można mnożyć
oglądają te oraz inne reklamy słodyczy, jednak to nie jest tak, że czekolada
jest po prostu tak pojemna
znaczeniowo, ową pojemność tworzą
copy writerzy konotując czekoladę z czym tylko zechcą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz