Chamlet to pierwszy w naszym kraju festiwal podczas którego wybierane są najgorsze reklamy. W ubiegłym roku nagrody zostały rozdane po raz drugi. Impreza organizowana jest przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr oraz Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej we Wrocławiu.
Pomysłodawcą festiwalu jest prof. Michael Fleischer. O samej idei mówi, że jest nie tylko oceną polskiej branży reklamowej, ale również sposobem na wyrażenie sprzeciwu tych, do których reklama jest kierowana. Publiczność sama zgłasza reklamy do konkursu, w zeszłym roku było ich kilkaset. Nagrodą festiwalu Chamlet jest zmięta kartka papieru.
Reklama klubu z napisem "Łykamy, nie plujemy" i zdjęciem dziewczyny z pianą od piwa na ustach, czy spot reklamujący stoły bilardowe z dziewczyną uprawiającą miłość francuską - jak długo będziemy otaczani takimi reklamami? To tylko niektóre nominowane w zeszłorocznej edycji Chamletów. A zgłoszonych zostało 336 reklat. Ta liczba daje do myślenia, szczególnie, że w tej edycji oceniane były reklamy powstałe od listopada 2010 do listopada 2011.
Nagrody zostały przyznane w 5 kategoriach:
Nagrodę w kategorii reklama prasowa zdobyła firma Ruck-Zuck
Furorę w kategorii reklama społeczno-polityczna, zrobiła Katarzyna Lenart z Sojuszu Lewicy Demokratycznej, w którym cała Polska może oglądać różowy stanik kandydatki.
Ostatnią nagrodą wręczoną w Chamletach 2011 była nagroda dla firmy ActivLab w kategorii communication design.
Reklamy w naszym kraju (ale nie tylko) są coraz głupsze i nierzadko obrzydliwe. Wszyscy Ci, których irytuje taka sytuacja, mogą w tym roku zgłosić swoje typy do Chamletów 2012.Można zrobić to tutaj: http://pd.uni.wroc.pl/index.php/projekty/projekty-aktualne/chamlet/zgo-projekt
Nagrody zostały przyznane w 5 kategoriach:
- reklama prasowa
- reklama zewnętrzna
- reklama telewizyjna
- reklama społeczno-polityczna
- communication design
Nagrodę w kategorii reklama prasowa zdobyła firma Ruck-Zuck
Z kolei Chamleta w kategorii remlama zewnętrzna zdobyła firma Multi Food.
Najlepszą reklamą telewizyjną (wideo) okazała się być filmik Wyższej Szkoły Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie.
Ostatnią nagrodą wręczoną w Chamletach 2011 była nagroda dla firmy ActivLab w kategorii communication design.
Reklamy w naszym kraju (ale nie tylko) są coraz głupsze i nierzadko obrzydliwe. Wszyscy Ci, których irytuje taka sytuacja, mogą w tym roku zgłosić swoje typy do Chamletów 2012.Można zrobić to tutaj: http://pd.uni.wroc.pl/index.php/projekty/projekty-aktualne/chamlet/zgo-projekt
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz