Znani są już finaliści kategorii : Najbardziej niesmaczne reklamy" w konkursie Chip Shop Awards. Wśród 14 wybranych prac znajdują się motywy m. in. Michela Jacksona. Zgłoszenia dotyczyły reklam zarówno wyemitowanych jak i wycofanych przez klientów oraz parodie reklam. Poniżej prezentuję kilka ze zwycięskich prac.
BBC; agencja: C21
bpas; agencja: Big Communications
An International Hotel Chain; agencja: Award Whores. (nawiązanie do Whitney Houston)
Dulux; agencja: Fortune Cookie
Diving Holidays; agencja: Freelance
Microsoft; agencja: LHM Media
To przykłady prac, które dostały się do kategorii. Łatwo zauważyć, że sporo z nich nawiązuje do tragedii, zmarłych gwiazd. Wspomina się o Titanicu, Stevie Jobs. Używa zdjęć zapłakanych Koreańczyków po śmierci wodza. Po obejrzeniu galerii, osoby nawet z czarnym poczuciem humoru są zdegustowane. Pojawia się pytanie, gdzie jest granica dobrego smaku i efektywności przekazu reklamowego. Faktem jest, ze to co nas szokuje, lepiej zapada w pamięć, ale czy ta droga jest dobra? Przekraczanie pewnej bariery to ogromne ryzyko dla reklamodawców. Odbiorca nie ma pojęcia o agencji, która przygotowała spot. Widzi logo firmy i łączy to z kiepskim wyczuciem stylu. Co ciekawsze część z tych prac została wyemitowana czy opublikowana. Czy warto?
źródło i więcej: wirtualnemedia.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz