Reklama
video
Nowy i
rozwijający się nurt w internecie. Jest to w pełni multimedialna
reklama, oferująca reklamodawcą możliwość interakcji. Popularne
jest zamieszczanie spotów reklamowych, który jest emitowany przed
lub po materiale filmowym. Zaletą tego tupu reklamy jest brak
konkurencji ze strony przekazu komercyjnego innych firm. Reklama
video w internecie daje nam dodatkową możliwość wyboru przy jakim
materiale chcemy emitować nasze reklamy. Możemy dopasować reklamy
tematyczne np. oferujemy sprzęt sportowy, więc emitujemy reklamę
przy wydarzeniach sportowych.
Reklama
w poczcie elektronicznej
Najbardziej
rozpoznawalny typ reklamy internetowej. Najpopularniejsza jest
reklama graficzna przysyłana do użytkownika, która wyświetla się
w oknie programu pocztowego. Reklama w newsletterach bardziej
nawiązuje do reklamy prasowej i internetowej reklamy typu display.
Newslettery są bardziej skuteczne jednak ich zasięg jest mniejszy.
Często jest kojarzona ze spamem. Istnieje również e-mail marketing
czyli reklama przesyłana konsumentom na ich konta pocztowe.
Reklama
dźwiękowa
Dźwięk
wykorzystywany w reklamach jest od bardzo dawna. Różnica pomiędzy
reklamą graficzną a dźwiękową to emisja dźwięku podczas
wyświetlania bannera lub innego nośnika. Aby reklama dźwiękowa
była skuteczna ważny jest tzw. element emocjonalny, czyli np.
wykorzystana muzyka, znane motywy kojarzone z firmą, tzw. jingle lub
dźwiękowe tło ilustracyjne. Wykorzystanie elementów dźwiękowych
musi być dobrze przemyślane, ponieważ często odbiorcy negatywnie
podchodzą do tego typu reklam, uważają, że ma inwazyjny
charakter. Rosnąca popularność takiej reklamy jest związana z
większym zainteresowaniem podcastami oraz popularnością
przenośnych urządzeń odtwarzających mp3.
Internet
to medium, które w coraz większym stopniu przejmuje rolę innych
kanałów marketingowych. Oprócz możliwości pozyskania wiedzy z
różnych dziedzin życia codziennego oferuje także możliwości
reklamowe. Twórcy reklam mają większe pole do popisu, oprócz
reklam telewizyjnych również przez internet docierają do swoich
odbiorców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz